10 idei cu investiții minime, pentru a avea nişte angajați fericiți

10 idei cu investitii minime, pentru a avea niste angajati fericiti

La sfârșitul lui 2014, Institutului Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) a arătat că cea mai mare grijă a românilor în anul care tocmai s-a încheiat a fost lipsa locurilor de munca și frica de boală – preocuparea a 15% dintre ei. Nesiguranța locului de muncă și reducerea veniturilor sunt alte aspecte îngrijorătoare pentru cei mai mulți dintre români. Psihologii atrag atenția că suntem copleșiți de aceste temeri când acestea sunt susținute și de atmosfera de lucru, de lipsa de comunicare cu managementul și de zvonurile care circulă în companii.

Cel mai recent Eurobarometru al Comisiei Europene, publicat în primăvara anului trecut, arată că doar 32% dintre români sunt mulțumiți de condițiile de muncă, în timp ce media europeană este de 53%. 55% dintre români spun că aceste condiții de lucru s-au deteriorat în ultimii cinci ani și fac referire la timpul de lucru, la sănătate și siguranța locului de muncă, precum și la relația cu angajatorul.

Întrebarea este: cum poate un manager, care nu are posibilitatea să majoreze salariile angajaților, să arate că este preocupat de bunăstarea acestora? Iată 10 idei practice care necesită investiții minime:

1. Menține echipa informată!

Ca manager, ai o perspectivă mai clară asupra business-ului decât angajații. Nu trebuie să te bazezi pe faptul că echipa ta intuiește ceea ce se întâmplă în companie. Fă-ți faci timp să comunici deschis despre planurile de dezvoltare, provocări și noi produse. Astfel de sesiuni de informare sunt la modă și în marile companii din Silicon Valley. Larry Page, CEO-ul de la Google, se întâlnește săptămânal cu angajații săi (și nu sunt puțini, cam 20.000 la sediul central) pentru a le comunica noutățile și pentru a primi întrebări din partea acestora. Această abordare deschisă le oferă angajaților încrederea că sunt parte importantă din companie.

2. Oferă încredere angajaților!

Sunt oamenii pe care i-ai ales după un proces de recrutare complex, după o testare prealabilă și solicitarea de referințe. Te-au convins că sunt cei mai buni și că pot contribui semnificativ la dezvoltarea companiei. Sigur nu le place micromanagementul. În colaborarea de zi cu zi, pot apărea situații în care, ca manager, te îndoieşti de deciziile lor, însă, înainte de a le arăta neîncrederea, analizează situația: ai de a face cu specialiști care au experiență pe un anumit domeniu, care au trecut prin situații similare și care au un cerc de prieteni din același domeniu. Așadar, știu ce fac. Tratează-i cu respect și oferă-le libertate de acțiune, supraveghind din umbră bunul mers al lucrurilor. Vei avea de câștigat pe temen lung, iar câștigul înseamnă loialitate și, implicit, mai puțini bani investiți în noi procese de recrutare.

Un ghid cu 121 Idei de Employee Wellness găsiți aici.