Fără un sistem de evaluare a performanţei?

Fără un sistem de evaluare a performanţei?

În organizarea The Diplomat-Bucharest, săptămâna aceasta a avut loc forumul „HR in Shared Services & Outsourcing”. Dedicat oamenilor de resurse umane din domeniul serviciilor profesionale de externalizare, evenimentul a avut în agendă următoarele teme de discutie:

  • dezvoltarea de parteneriate între companii și instituții academice, cu accent pe colaborări în activităţile de afaceri;
    • prioritizarea bugetelor şi a obiectivelor de afaceri în resursele umane;
    • modele de livrare a serviciilor HRSS, analiza predictivă şi comunicarea organizaţională;
  • utilizarea noilor tehnologii în activitatea de resurse umane;
    • optimizarea proceselor de planificare în HR;
    • indicatori de performanţă în HR;
    • noi strategii de identificare, dezvoltare şi păstrare a talentului în cadrul organizaţiei.

Câteva dintre aspectele aduse în discuţie de către invitaţi au atras în mod deosebit atenţia.

HR-ul trebuie să se reinventeze

S-a pornit de la problema dezvoltării HR-ului, ca specialist şi ca manager, subliniindu-se că astăzi, mai mult ca oricând, i se cere adaptabilitate maximă: la realităţile pieţei, la restricţiile de buget ale companiei, la diversitatea şi complexitatea generaţiilor de angajaţi etc.

Practic, „HR-ul trebuie să se reinventeze”, după cum a spus Roxana Teşiu, Europe HR Head at Wipro Technologies, iar pentru asta, trebuie să se menţină informat şi să-şi actualizeze continuu tehnicile. Mai multă interactivitate cu colegii de breaslă, mai multe întâlniri în comunitatea specialiştilor în domeniu, unde să poată cere ajutor este şi recomandarea făcută de către Amalia Sterescu, CEO Outsourcing Advisers: „HR-ii ies foarte rar din organizaţia lor şi nu prea fac networking…”.

Sprijinul altor colegi poate fi util şi în problematica gestionării diferitelor generaţii de angajaţi aflaţi, la un moment dat, într-o companie. Există în piaţă firme care şi-au adaptat, spre exemplu, strategia recunoaşterii performanţei la cerinţele generaţiei Y. Pornind de la datele statistice care îi descriu pe Y-eci ca dorindu-şi feedback imediat, unele organizaţii şi-au regândit sistemul de acordare a diplomelor la nivel de trimestru sau anual, alegând să-i premieze pe tineri mult mai aproape de momentul săvârşirii „faptei lor de vitejie”. „Sunt grăbiţi să primească feedback, vor recunoaşterea acum!”, a subliniat Roxana Teşiu.