„Trăiește până la moarte!”

Singura modalitate prin care o organizatie se poate asigura ca „traieste” este sa pastreze vie energia oamenilor care o alcatuiesc.

Un titlu de volum ieftin de dezvoltare personală sau un îndemn de luat în seamă. Până să vă decideți pentru una dintre variante, iată câteva considerații despre titlu, în articolul de mai jos.

„The walking dead” la serviciu

Singura modalitate prin care o organizație se poate asigura că „trăiește” este să păstreze vie energia oamenilor care o alcătuiesc. Pentru că atunci când oamenii demisionează din motive emoționale, avem de-a face cu un mediu inert, în care oamenii îndeplinesc mașinal sarcini, fără să se implice. Sufletul lor este stins, doar acțiunile continuă să se repete. Avem de-a face, în astfel de cazuri, cu „zombie” și îi putem recunoaște foarte ușor: privire confuză, mină blazată, acțiuni de rutină. Întrebați despre orice, vor da, apatic, un răspuns din registrul ”Nu știu, nu e treaba mea.”

Un „zombie” este acel profesionist care a renunțat la orice fel de decizie asupra acțiunilor sau inacțiunilor sale și care plasează responsabilitatea în exterior – teama de excludere este atât de mare încât nu mai este capabil să își asume nici un fel de intenție, pozitivă sau negativă – pentru a nu suferi consecințe. „Zombie”-ul care lucrează în fiecare zi este manevrat de propriile-i temeri referitoare la pierdere: loc de muncă, credit, casă…

„Zombie” este, evident, o figură de stil, însă asta nu ar trebui să ne îngrijoreze mai puțin. Oare chiar contează dacă oamenii sunt implicați în ceea ce fac?

Fără echivoc, răspunsul este „da”.

Sunt numeroase studii care demonstrează că acele companii în care angajaților chiar le pasă de ceea ce fac au rezultate mult mai bune. De fapt, este esențial ca oamenii să se simtă bine pentru a munci mai mult și mai bine. Starea de bine a oamenilor este garanția pentru creșterea creativității, a productivității și a satisfacției clienților.