Reputația brandului: cum trebuie păstrat cel mai de preț atu

Obiceiuri pe care sa le deprinzi dacă vrei să fii un atrenprenor de succes

Cel mai valoros atu este reputația brandului tău. Află cum să o protejezi. Conform cercetărilor, 45% dintre proprietarii de afaceri nu sunt mulțumiți de prezența lor online. Din păcate, cei mai mulți dintre cei care se simt în acest fel nu știu cum să facă față unei dispute publice cu un client nemulțumit sau cu acțiunile unui angajat supărat.

Brandul tău este imaginea companiei tale în ochii consumatorilor. Este cel mai mare atu și cel mai intangibil atunci când vine vorba despre modul în care este privit. Dacă nu îți protejezi reputația și imaginea brandului, dovada socială, influența și capitalul de pe piață are de suferit.

Pe măsură ce parcurgi sarcina de a dezvolta dovada socială ca strategie de afaceri, amintește-ți că media socială nu este lipsită de pericole. Despre care vom discuta mai detaliat mai jos. Dacă nu ești prudent, un simplu hack de tip phishing poate distruge reputația companiei tale în câteva minute și durează luni de zile pentru a o recupera.

Citește și: Sfaturi pentru a vă proteja brandul împotriva atacurilor cibernetice

Până la 97% dintre companii sunt localizate printr-o căutare online, iar 90% dintre persoanele chestionate spun că sunt influențate de recenzii ale clienților, indiferent dacă sunt pozitive sau negative.

Ce este managementul reputației pe scurt?

Tendințele de afaceri din 2019 pot să vină și să treacî, dar ceea ce este postat online despre compania ta te-ar putea bântui pentru totdeauna. Acesta este motivul pentru care trebuie să urmezi cele mai bune practici de gestionare a reputației și să iei măsuri proactive pentru a prezenta cea mai bună imagine a companiei publică posibilă.

Gestionarea reputației brandului implică într-o manieră pozitivă, ștergerea informațiilor false sau inexacte și abordarea unor recenzii negative sau comentarii direct într-un mod care promovează o interacțiune câștig-câștig. Implică transparență, interacțiuni autentice și o anumită cantitate de PR retroactiv.

Cei mai mulți dintre noi suntem conștienți deocamdată că orice spunem sau facem ar putea sfârși online. Există o mulțime de exemple de greșeli: de la scăpări ale unor informații pe surse, petreceri nefericite capturate pe video și oameni cărora le place doar să semene discordie pentru distracție sau câștiguri materiale.

În afară de a nu participa niciodată la un eveniment public sau de a nu părăsi biroul, există câteva modalități practice prin care poți controla percepțiile publice și îți poți păstra reputația brandului intactă.

Citește și: Încrederea, primul factor emoțional care influențează loialitatea față de un brand

Mențineți-ți fericiți angajații și asociații.

O sursă majoră de negativitate online sunt angajații nemulțumiți, vânzătorii și chiar concurenții care doresc să-ți știrbească reputația. Acest lucru poate fi evitat prin desfășurarea unei afaceri în mod onest și cu cât mai multă transparență și integritate, scrie businesscom.

De asemenea, te ajută să îți menții echipa și partenerii de afacer fericiți. Satisfacția angajaților este parte integrantă a brandingului și ar trebui să facă parte din strategia ta generală de afaceri. Iată câteva sugestii:

Inițiază un program de satisfacție a angajaților.
Contruiește o cultură de feedback care să ajute personalul să se simtă implicat și angajat în succesul companiei.
Dezvoltă un program pentru voluntariat sau oferă donații potrivite pentru cauze care sunt importante pentru membrii echipei.
Alege o cauză pentru a o sprijini și implică întreaga echipă.

Caută-ți afacerea pe Google măcar o dată pe săptămână

Când a fost ultima dată când te-ai ocupat de compania ta? Simplul act de a numele companiei într-o bară de căutare o dată pe săptămână poate releva tot felul de lucruri pe care nu le știai.

Citește și: Brandul tău personal este la fel de important ca brandul companiei tale

Când răsfoiești internetul prin ochii unui client, poți găsi recenzii online despre care nu știai, cineva care bârfește despre afacerea ta pe rețelele de socializare și o mulțime de alte comentarii publice care apar de fiecare dată când cineva menționează ta.

Dacă poți vedea recenzii proaste atunci când cauți afacerea ta pe Bing, Yahoo Search sau Google, la fel pot să o facă și potențiali clienți. Vestea bună este că nu trebuie să lași un comentariu negativ să stea acolo și să îți strice reputația. Fă-ți un obiectiv din a monitoriza și a prelua controlul recenziilor online printr-un proces organizat zilnic.
Combate informațiile incorecte, inexacte sau false și sterge orice poți. Dacă nu poți elimina singur informațiile, discută cu proprietarul site-ului pentru a îi explica situația și pentru a îți acorda un drept la replică sau o clarificare a informațiilor.
Informațiile care nu pot fi eliminate pot fi trecute la pagina a doua de rezultate prin generarea de conținut pozitiv optimizat SEO pentru a-l înlocui.

Singurul moment în care nu trebuie să ștergi mențiuni negative este atunci când sunt recenzii legitime sau reclamații ale clienților reali. Acestea ar trebui abordate public, rapid și cu un rezultat satisfăcător ca obiectiv.

Generează-ți propria presă favorabilă.

În afara recenziilor și comentariilor clienților, cea mai mare parte din ceea ce se știe despre compania ta online vine direct de la tine. Poți chiar controla recenziile și comentariile într-o oarecare măsură, angajându-te online și rămânând activ pe forumuri. De asemenea, poți valorifica prezența online utilizând conturile tale de socializare pentru a posta imagini din culise ale echipei tale în acțiune, fotografii ale clienților fericiți și recenzii sau mărturii pozitive.

Citește și: Cum să atragi influenceri care să îți promoveze brandul

40% dintre consumatori raportează că au sentimente pozitive în legătură cu o companie care arată îngrijorare pentru satisfacția clienților și dorința de a-și asuma responsabilitatea pentru a repara o greșeală.

Monitorizează-ți amprenta digitală.

Pentru a controla percepția mărcii, ar trebui să fii atent la valorile cheie pentru modificările majore care ar putea fi legate de publicitate negativă. Panourile de bord Google prezintă vârfuri de trafic și te ajută să analizezi tendințele ascendente sau descendente.

Deoarece actualitatea este o problemă, există instrumente pe care le poți utiliza pentru a obține alerte în timp real, ori de câte ori oamenii vorbesc despre compania ta în mediul online.

Protejează-ți confidențialitatea și rețelele.

Nimic nu poate distruge un brand mai repede decât presa negativă, mai ales atunci când implică o încălcare a securității care pune în pericol datele clienților. Poți preveni infiltrarea rețelei educând angajații cu privire la securitate pentru a reduce incidentele de eroare umană. În timp ce o rețea privată virtuală este una dintre primele recomandări pe care le fac experții de securitate, această tehnologie nu este lipsită de escrocherii. Iată câteva dintre cele mai bune metode de a te proteja:

Folosește platforme sigure de găzduire care oferă criptare și protecție împotriva scurgerilor de informații
Limitează accesul prin criptare puternică și controale de acces.
Menține toate dispozitivele, software-ul și rețelele la zi.
Instalează un VPN pe toate rețelele și dispozitivele.

 Adună dovezi sociale.

Consumatorii au mai multe șanse să asculte recomandări sau avertismente cu privire la produse și servicii de la prieteni, decât să creadă vedete sau reclame plătite. Aceasta se numește dovadă socială și este important să le construiești pentru ca brandul tău să inspire încredere.
Publicitatea prin cuvânt este foarte convingătoare și, de obicei, este gratuită.
Când a fost ultima dată te-ai ocupat de afacerea ta? Simplul act de a tasta numele companiei tale pe un motor de căutare? Poți descoperi tot felul de lucruri pe care nu le știai.

Când răsfoiește internetul prin ochii unui client, poți găsi recenzii online despre care nu știai, cineva care bârfește despre afacerea ta pe rețelele de socializare și o mulțime de alte comentarii publice care apar de fiecare dată când cineva menționează afacerea ta în mediul online.

Dacă poți vedea recenzii proaste atunci când cauți afacerea ta pe Bing, Yahoo Search sau Google, la fel pot să o facă și potențiali clienți. Vestea bună este că nu trebuie să lași un comentariu negativ să stea acolo și să îți strice reputația.
Singurul moment în care nu trebuie să ștergi mențiuni negative este atunci când sunt recenzii legitime sau reclamații ale clienților reali. Acestea ar trebui abordate public, rapid și cu un rezultat satisfăcător ca obiectiv.