Cele opt porunci ale brandingului personal

Ce îi face pe clienți fericiți?

4. Creionează o strategie care te ajută să îţi îndeplineşti scopul. Definește clar cine ești, unde vrei să ajungi, ce te mână-n luptă, cu cine vrei să lucrezi, cum vei câștiga, care-s principiile etice și morale de la care nu te vei abate. Adaugă la asta spaţiile media şi mijloacele prin care vrei să te promovezi, în concordanţă cu nevoile şi aşteptările publicului tău ţintă.

5. Stabileşte un plan (cu deadline-uri) și ține-te de el.

Te va ajuta să nu te abaţi de la atingerea ţintei. Dacă faci ceva deosebit o dată, apoi te culci pe lauri, oamenii te vor uita. De aceea, în fiecare zi, fă lucruri mărunte, dar importante în construirea imaginii tale. Așa vei demonstra că ești un om de încredere și competent, le vei conferi celor din jur siguranță şi vei obține, astfel, respectul lor.

6. Promovează, de fiecare dată, valorile şi principalele atribute care te caracterizează.

Te ajută să ai documentată atât varianta scurtă, respectiv transpunerea lor în cuvinte-cheie, cât și explicațiile necesare pentru a te face înțeles de către cei interesați.

Un exemplu în acest sens este Adriana Istrate, prima româncă participantă la maratonul din Antarctica, dedicat sprijinirii copiilor bolnavi de cancer. Când oamenii se gândesc la ea, primele lucruri care le vin în minte sunt ambiţie, curaj şi generozitate, adică cele regăsite în propria-i descriere.

7. La fiecare apariţie sau mesaj, scoate în evidenţă un singur lucru, cel care te pune cel mai mult în valoare în contextul respectiv.

Aşa ai şanse ca mesajul tău să fie reţinut şi apreciat. Cum a fost şi cuvântul “altfel”, folosit în mesajul principal dintr-o campanie electorală, care promitea un politician diferit de toţi ceilalţi.

8. Respectă-ţi întotdeauna promisiunile.

Atât în viața personală, cât şi, mai ales, atunci când îți construiești un brand, trebuie să fii parolist. Dacă promiți lucruri pe care nu le poți respecta, oamenii se vor feri de tine. Dacă ai făcut o promisiune, iar circumstanțele te-au împiedicat să o duci până la capăt, nu trebuie să disperi, dar e recomandat să explici celor afectați ce s-a întâmplat și ce poți face în schimb pentru ei.

Acum ştii cum să îţi construieşti brandul personal. Ai descoperit şi că el reprezintă promisiunea valorii pe care o oferi. Ai aflat şi cum i-a ajutat pe alţii. Fii şi tu un faimos special şi vei obţine:

  • New Business
  • Închiderea mai rapidă a contractelor
  • Oricând, un job nou
  • Avantaj competitiv
  • Fani şi / sau viitori clienţi

Un exemplu (din cadrul activităţii noastre) al unui brand personal de succes este dr. Ionuţ Leahu, care a devenit într-un an cel mai cunoscut dentist din Bucureşti. A pornit de la un vis, acela de a face cu adevărat prevenţie dentară în România, într-o clinică mică, cu un buget minim şi fiind un “ilustru necunoscut”. A ajuns la această performanţă pentru că a respectat toţi paşii pe care ţi i-am prezentat. Iar astăzi, se bucură de credibilitate, putere şi influenţă, dovadă stând şi în faptul că în curând îşi va deschide cea de-a treia hyperclinică Dr. Leahu – Clinici Dentare.

Indiferent încotro te îndrepți, nu mai aștepta! Tu eşti brandul.

(Foto: Adam Mirowski, www.flickr.com)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •