Studiu de caz – HR-ul, ca activitate de marketing

Nu doar recrutarea imprumuta din marketing

Deficitul accentuat de talente a schimbat balanța de forțe dintre angajatori și angajați: tot mai mult, companiile au nevoie de angajați și nu angajații de companii. Nu este de mirare, din moment ce un singur angajat inspirat poate disrupe un domeniu întreg cu o inovație interesantă. Nu de puține ori citim în presă despre antreprenori care au fondat companii de succes după ce, nefiind apreciați la justa valoare de către foștii angajatori, și-au creat propriile afaceri.

Emergența emisferei drepte

Munca în sine s-a schimbat, sarcinile repetitive tind a fi preluate de către diverse sisteme inteligente sau soluții software, așa încât, locurile de muncă care vor ieși pe piață vor solicita tot mai mult creativitatea și originalitatea potențialilor angajați. Acest trend, ”emergența emisferei drepte” pune și mai mare presiune pe angajatori care se află în plin ”război pentru talente”, fiind nevoite să recurgă tot mai mult la metode și soluții neconvenționale de a-și atrage angajații.

Recrutarea devine tot mai mult o activitate de marketing!

Dacă este evident că marketingul este necesar pentru a vinde produse, devine tot mai clar că el trebuie folosit și pentru a atrage talente. Deoarece o persoană de valoare are numeroase companii care o ofertează și dintre care poate alege, acestea trebuie să fie convingătoare și să găsească soluții de diferențiere.