Decizia de a îți vinde afacerea este una semnificativă. Ai construit-o din nimic și acum vrei să obții recompensele. Dar cum să îți pregătești afacerea pentru o vânzare? Iată 10 pași importanți pentru vânzarea afacerii tale.
Înțelege evaluarea prețului afacerii
Indiferent dacă este vorba despre o evaluare a activelor, un raport preț / câștig, un flux de numerar actualizat sau o regulă generală a industriei, trebuie să te orientezi asupra valorii întreprinderilor. Există o serie de modalități prin care stabilești prețul unei afaceri.
Valoarea activelor: se adaugă valoarea tuturor activelor corporale (proprietăți, utilaje, stocuri etc.) deținute de întreprindere.
Venituri sau profit viitoare: dacă ai clienți sau abonați care continuă să se întoarcă pentru mai mult, atunci afacerea ar putea fi evaluată pe baza veniturilor viitoare ale acestor clienți, scrie business.com.
Citește și: Cum se transformă o afacere mică într-o franciză de succes
Este important să înțelegi bine modul în care întreprinderile din sectorul în care activezi sunt de obicei evaluate pentru vânzare. Cel mai bun mod de a face acest lucru este să vorbești cu un consilier care a lucrat la o serie de oferte din industria ta, deoarece acesta te va putea ghida în ceea ce ar putea interesa un cumpărător.
După ce înțelegi complexitatea acestui proces, îți vei putea face o imagine realistă a ceea ce merită afacerea ta. Acest lucru este important, deoarece procesul de vânzare a afacerii este scump (atât din punct de vedere al banilor, cât și al timpului) și vrei să începi acest proces doar dacă ai șanse mari să îl finalizezi. Prea mulți fondatori au „o idee” despre ceea ce își doresc pentru afacerea lor și nu se bazează pe realitate.
Citește și: Moduri prin care afacerea ta poate produce mai mulți bani
Asigură-te că știi procesul de vânzare
Când vinzi afacerea, de obicei, vei parcurge acești pași:
Numești un consilier care să te reprezinte.
- Analizezi afacerea pentru a găsi punctele de valoare.
- Creezi o prezentare financiară care arată istoricul creșterii și potențialul afacerii.
- Abordezi cumpărătorii potențiali. Consilierul va face acest lucru anonim.
- Te întâlnești cu cumpărătorii interesați, astfel încât să poți organiza ședințe și să realizezi prezentări financiare.
- Negociezi prețul. În principiu, vei ajunge la un acord. Numești avocați pentru a te reprezenta prin acord.
- Cumpărătorul examinează compania pentru a se asigura că știe ce cumpără.
- Finalizezi afacerea. Aceasta este ziua în care documentele sunt semnate și banii și activele se schimbă. Avocații se vor ocupa de cea mai mare parte.
- Gestionezi orice activitate post-tranzacție. Vei lucra cu cumpărătorul pentru a anunța preluarea afacerii.
Acest întreg proces de vânzare durează de obicei luni, dar poate continua ani de zile. Și s-ar putea să fii nevoit să o parcurgi de mai multe ori dacă tranzacția inițială cade.
Citește și: Ar trebui să cumperi sau să începi o afacere mică?
Nu uita că procesul de vânzare va varia în funcție de industria ta
Consilierii sunt esențiali pentru a finaliza cu succes o vânzare. Totuși, sunt multe de spus despre învățarea din experiențele altora. Majoritatea fondatorilor care au vândut vor fi mai mult decât dispuși să te întâlnească pentru o cafea care să îți vorbească despre experiențele lor. Vor putea împărtăși ceea ce a funcționat pentru ei, ce și-au dorit și cum consilierii i-au ajutat cu adevărat. Dar s-ar putea să aibă și o idee despre cine este disponibil pe piață pentru o afacere ca a ta în acest moment. Aceste scurte conversații pot fi incredibil de valoroase.
Citește și: Pașii necesari pentru deschiderea unui magazin de vânzare cu amănuntul
Găsește consilieri care te vor ajuta să îți vinzi afacerea
De la finanțe și resurse umane la drept și impozite, înconjoară-te de experți în fuziuni și achiziții. Poți beneficia de enorma lor experiență combinată pentru a te asigura că nu faci prea multe greșeli de începător.
Poate cel mai important consilier este cel care te va ajuta să finalizezi procesul de vânzare a afacerii tale. Caută un specialist M&A din partea vânzării. Acesta este cineva care lucrează pentru vânzător pentru a-l ajuta să găsească un cumpărător.
Sursa foto: Unsplash