Noi abilităţi de marketing puse în slujba HR-ului

3 situatii in care HR-ul a apelat la abilitatii de marketing pentru a-si creste eficienta si impactul

În cazul în care HR-ul nu avea deja suficiente roluri (de la administrare la a fi vocea angajaţilor, susţinătorul culturii organizaţionale, promotorul schimbării şi al performanţei etc.), acum, pare că şi marketingul i s-a adăugat la fișa postului.

Este evident faptul că obiceiurile noastre se schimbă. Accesăm din ce în ce mai mult informaţii de pe mobil şi lucrăm pe el, nu ne mai place să citim articole lungi și preferăm câte un scurt video, ne atrag infograficele pentru că informaţia este redată vizual şi sintetic şi preferăm reclamele haioase şi amuzante. Toate aceste schimbări în obiceiurile noastre au impact la nivel organizaţional şi, în cea mai mare măsură, asupra HR-ului, pentru că el este într-o constantă adaptare şi redefinire, iar mesajele lui trebuie să ajungă la urechile unui public foarte divers (candidați, talente, actuali angajaţi, manageri etc.).

Noi, cei de la MMM Consulting, am observat trei tendinţe despre care vrem să vă povestim, trei situaţii în care HR-ul a apelat la abilităţi de marketing pentru a-şi creşte eficienţa şi impactul.

Comunicarea cu generaţia Y, dar nu numai

Modul virtual al noii generaţii de a comunica, preferinţa lor pentru mesajele puternice, amuzante, a impus HR-ului să devină mai creativ (nu că nu ar fi fost deja) în această arie. Cei din generaţia Y şi chiar Z sunt entuziaști şi învaţă repede. Foarte repede. Pot procesa un volum foarte mare de informaţii şi sunt deschişi. Ei ne-au forţat să ne îmbunătăţim modul de abordare, să facem training-uri foarte interactive, pe care să le prezentăm prin video-uri şi infografice, să actualizăm conceptele cu care lucrăm şi să le dăm şi lucruri pentru folosul personal, nu doar pentru cel al organizaţiei. La fel a fost forţat și HR-ul: nu mai poţi posta un anunţ de recrutare de tipul “Angajăm pentru x poziţie. Cerinţe:…”, ci trebuie să inventezi fraze noi şi atractive care să fie în acord cu realitatea, dar să şi vândă. Două sunt aspectele pe care le-am reținut din discuţiile cu oamenii din HR:

  • Contează foarte mult modul în care transmiţi informaţia. Infograficele, pozele de impact şi mesajele scurte fac diferenţa. Am remarcat, în ultima vreme, tot mai multe anunţuri de recrutare formulate foarte atractiv, foarte inspirate și care îţi suscită interesul. Și am mai observat din ce în ce mai multe comunicări din partea HR-ului despre companie, despre echipă şi despre proiectele interne.
  • Contează ca mesajul să aibă ceva “fun” în el. Orice, dar să nu fie plictisitor. Din statisticile despre generaţia Y, reiese că este foarte important pentru ei ca mesajul să aibă ceva „fun”. Dar nu este doar despre ei. Cumva, cu toţii suntem atraşi de umor şi comunicări de impact, iar asta face şi HR-ul acum: comunică foarte personalizat, prin video-uri sau clip-uri animate pentru toţi cei din afara și din interiorul companiei.