Cum să îți îmbunătățești memoria

Cum sa iti imbunatatesti memoria

Crearea și gestionarea memoriei este un proces complex în care creierul uman colectează, stochează și reamintește informațiile de care avem nevoie pentru diverse sarcini. Cu toate acestea, aceste amintiri joacă, de asemenea, un rol mai uman, ajutându-ne să recunoaștem și să ne amintim oameni importanți și ocazii speciale.

Unele afecțiuni cognitive, precum demența, Alzheimer și Parkinson, „fură” oamenilor parte din funcția de memorie a creierului. Cu toate acestea, chiar și fără aceste boli teribile, antreprenorii ocupați pot risca să piardă amintirile stocate și capacitatea de a le forma și de a le păstra pe cele noi. Stilurile noastre de viață agitate înseamnă adesea puțin somn care poate afecta funcția memoriei, scrie entrepreneur.com

În loc să permitem să lăsăm capacitatea noastră de stocare să devină plictisitoare, putem adopta o abordare proactivă. Din fericire, știința ne oferă modalități de a accentua acest instrument neurologic esențial.

Citește și: Antrenează-ți memoria prin tehnici de teatru

Joacă jocuri video și folosește aplicații care îți stimulează creierul

Această recomandare științifică te poate face să râzi, mai ales dacă părinții tăi ți-au spus să încetezi să joci atât de multe jocuri video când erai mai tânăr. Dar, un studiu din 2017 în jurnalul Behavioral Brain Research a ajuns la concluzia că o gamă largă de jocuri video îmbunătățește de fapt funcționarea diferitelor regiuni din creier asociate memoriei. Cercetarea a menționat îmbunătățiri în domenii precum memoria semantică, cea care se ocupă de capacitatea generală de a reaminti cunoștințele. O oră pe zi de jocuri video nu numai că este relaxantă, dar te ajută să îți exersezi memoria.

Cum să îți îmbunătățești memoria

Dacă nu ești fan al jocurilor video, ia în considerare aplicațiile care ajută la dezvoltarea creierului. Studiile arată că ajută la prevenirea declinului cognitiv și pot duce chiar la un risc mai mic de demență. Exemple de aplicații utile de formare a creierului includ Lumosity, CogniFit, BrainFitness și Clockwork Brain. Poți încerca, de asemenea, aplicații de căutare a cuvintelor încrucișate, găsirea unui cuvânt și a imaginilor.

Citește și: Tehnici simple prin care să îți amintești ce ai învățat

Fă sport regulat

În timp ce exercițiul mental ajută cu siguranță la îmbunătățirea abilităților de memorie, exercițiul fizic este, de asemenea, esențial. Cercetările în tendințele științelor cognitive au descoperit că un stil de viață sedentar părea să promoveze pierderea de memorie în timp ce activitatea fizică stimulează păstrarea și îmbunătățirea memoriei.

Mai multe studii de cercetare au stabilit că exercițiile fizice regulate beneficiază de abilități cognitive, inclusiv de memorie. Rezultatele includ îmbunătățiri ale funcției creierului care provin din durata și intensitatea exercițiului, ceea ce duce la o funcție hormonală mai echilibrată, stimulând totodată modificări neurochimice care mențin creierul într-o formă bună.

Fă-ți un regim săptămânal de exerciții care să se potrivească programului de lucru. Fie că alergi, joci baschet, mergi pe jos sau drumeții, înoți sau joci tenis, găsește ceva care îți place și care poate implica pe alții, chiar și angajați sau colegi. Acest lucru te poate ajuta să îți respecți programul. În mod alternativ, ia-ți un antrenor personal sau mergi la sala de forță.

Citește și: 12 trucuri pentru a îți spori productivitatea

Redu nivelul de stres

Cercetările au descoperit că unii oameni diagnosticați cu demență, de fapt, nu aveau deloc acest lucru. Mai degrabă, stresul intens și persistent le-a afectat memoria și alte abilități cognitive.

Stresul poate afecta o gamă largă de funcții de memorie, inclusiv memoria pe termen scurt și memoria autobiografică. Cortizolul, un hormon al stresului, poate inunda băncile de memorie ale creierului și poate diminua amintirile și recunoașterea, potrivit unor cercetări recente.

Prin încorporarea metodelor de reducere a stresului bazate pe mindfulness, participanții la cercetare au fost capabili să recâștige și chiar să îmbunătățească funcția memoriei.

Citește și: Procesul în 4 pași care te scapă de stres permanent