Cele opt porunci ale brandingului personal

Ce îi face pe clienți fericiți?

Vrei să fii un anonim sau cel special? Gândește-te la tine ca la un brand și vei descoperi o lume nouă. Da, tu! Antreprenor, manager sau specialist, vino în universul paralel în care deții controlul asupra ascensiunii tale profesionale.

Cum crezi că au început Bill Gates, Oprah sau Steve Jobs? Oare gândind „ah, eu nu pot să fac asta, hm, eu nu vreau să fiu cunoscut, sigur nu voi face faţă”!? Bineînţeles că nu. Fiecare a pornit de la un vis, care a luat naştere încă de pe băncile şcolii, într-o sărăcie lucie sau chiar dintr-un garaj. Azi, Bill Gates spune că nu mai are ce face cu banii. Oprah a devenit cea mai influentă femeie din lume, iar Steve Jobs a lăsat în urmă cea mai mare companie de tehnologie.

Think big!

Te gândeşti că tu nu eşti la fel de special? Fiecare dintre noi are cel puţin un talent, un lucru pe care îl face foarte bine. Probabil că l-ai şi descoperit pe al tău.

Aşa că, întreabă-te: ce mă face diferit, unic, special? Cu ce mă pot lăuda? Cum vreau să mă cunoască lumea? De ce vreau să devin faimos? Da, faimos, ai înţeles bine.

Fii sincer cu tine însuți. Gândește-te foarte bine cine ești, ce pasiuni ai, care sunt atuurile și slăbiciunile tale. Străduiește-te să te cunoști mai bine, să definești clar unde vrei să ajungi, astfel încât să știi din timp dacă e ceva ce trebuie schimbat sau îmbunătăţit.

Să trecem la treabă! Azi, acum!

Ca să îți construiești brandul personal, trebuie să parcurgi următorii pași:

1. Alocă timp, implică-te și investește măcar un buget minimal. Dacă nu ţi le poţi oferi, nu e încă momentul să mergi în această direcţie.

2. Alege-ţi clar obiectivele!

Gândește-te la un lucru pe care ți-l dorești foarte mult. Adaugă muncă, perseverență și învață de la cei care au reușit. Fă tot posibilul să ajungi acolo. Orice zi pe care ți-o dedici atingerii scopului, este o zi câștigată.

3. Definește-ţi valorile şi slăbiciunile. Așa cum am precizat și mai devreme, ești unic, iar valorile tale nu trebuie copiate sau raportate la ceilalţi. Trebuie să le alegi pe cele în care crezi cu tărie, pe care le respecți și la care nu vei renunța, indiferent de situație. Ţine cont, însă, şi de punctele slabe. Slăbiciunile scad din valoarea pe care o oferi sau te plasează într-un dezavantaj concurenţial. Ca să eviţi acest lucru, fă îmbunătăţiri.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •