4 elemente definitorii pentru rolul și activitatea unui lider

4 elemente definitorii pentru rolul si activitatea unui lider

Volatilitatea mediului de afaceri și orientarea din ce în ce mai mare spre atingerea obiectivelor pe termen scurt au făcut ca în multe companii calitatea actului de management să scadă continuu, în ultimii zece ani. De fapt, numeroase studii globale indică acest aspect și arată că acesta a fost contextul care a condus la creșterea centrării pe lideri și actul de conducere (leadership).

Dacă managerii sunt cei care își coordonează echipele și sunt responsabili de obținerea rezultatelor în mod sistematic, predictibil, repetabil și scalabil, liderii sunt cei care conduc prin influență, deoarece oferă un model care să inspire și să motiveze toți angajații firmei. Aceștia elaborează și comunică viziunea și misiunea companiei, creează cultura organizațională capabilă să faciliteze alinierea valorilor și colaborarea echipelor, totul cu gândul la dezvoltarea angajaților, clienților, furnizorilor și a comunității.

  1. Liderul definește și comunică misiunea companiei în piață

Ca antreprenor care a lansat și a condus mai multe companii înțeleg de ce este nevoie ca o firmă să aibă un mesaj clar pentru clienți, angajați, furnizori, parteneri de afaceri. Dificultatea constă în faptul că fiecare dintre aceste categorii cu care se comunică are un alt unghi din care privește și percepe compania. Comunicarea viziunii pe care antreprenorul o are pentru companie nu este întotdeauna suficientă sau relevantă pentru aceste publicuri-țintă. Rezultatul este că toată lumea poate ajunge să fie confuză, iar angajații să se întrebe care este scopul lor. Iată de ce liderul trebuie să poată defini și comunica misiunea companiei în așa fel încât angajații, clienții, partenerii de afaceri, comunitatea în care compania funcționează să rezoneze cu această misiune, să îi acorde însemnătate și să se recunoască în ea.