5 reguli în relația cu clienții care îți vor crește profitul cu 18 procente

5 reguli in relatia cu clientul care iti vor creste profitul

Până în 2020, serviciile și experiența clienților vor deveni principala caracteristică prin care un brand iese în evidență. 86% dintre cumpărători sunt dispuși să plătească mai mult pentru o experiență plăcută în relație cu vânzătorul. Mai mult, aceștia sunt dispuși să plătească cu până la 18% mai mult pentru un produs dacă experiența lor în magazin este una excelentă. Există 5 reguli pe care le puteți aplica astfel încât să profitați de această tendință a comportamentului cumpărătorului.

Citește și: Cum să oferiți clienților servicii excelente

1. Nu face niciodată din problema ta problema clientului

O relație bună cu clienții implică rezolvarea problemelor fără ca aceștia să le cunoască. Așa că fă tot posibilul ca problemele firmei să nu îi afecteze în mod direct. 

2. Caută feedback-uri și încurajează dialogul deschis

Solicită informații de la clienți sub formă de review-uri și încurajează-i să discute despre experiența lor.

De regulă, părerea clienților este la fel de importantă ca un studiu de piață. Poți afla preferințele lor și lucrurile care îi incomodează direct de la sursă. 

3. Răspunde prompt, cu empatie, comentariilor clienților

53% dintre clienți se așteaptă la un răspuns care vizează o plângere în cel mult o oră. 

Un studiu HBR a constatat că acești clienții au cu 7% mai multe șanse de a cumpăra un produs atunci când apelurile sunt returnate în decurs de o oră.

De regulă, companiile apelează la serviciile unei firme care să răspundă plângerilor și reclamațiilor telefonice sau online.

Ar trebui ca fiecare comentariu și feedback să fie răsplătit cu un răspuns.  De asemenea, răspunsurile trebuie să fie pline de empatie.

„Îmi pare rău” este o propoziție cu un impact major care poate repara o experiență neplăcută. Empatia este gratis și ar trebui să fie o cerință minimă pentru orice angajat care are contact direct cu clienții. 

Citește și: De ce oamenii voştri de vânzări ar trebuie să petreacă mai mult timp cu serviciul clienți

4. Prioritizați serviciile cu clienții și stabiliți un program de tip „vocea clientului”

Faceți o incursiune în lumea clientului și parcurgeți același traseu care include situațiile de frustrare pentru clienți și zonele care creează satisfacții.

Stabiliți un program de tip „vocea clientului” și o procedură formală pentru a solicita feedback. Prin aceste măsuri, puteți îmbunătăți relația cu clientul și implementa obiective tangibile.

5. Recompensează loialitatea clientului

Prin creșterea ratei de reținere a clienților cu 5% puteți crește profitul cu 25-95%.

Folosiți baze de date sau aplicații pentru a oferi reduceri sau oferte exclusive clienților fideli.  Aceste practici duc la o excelentă relație cu clientul, loialitate crescută și implicit profit mai mare.

Citește și: Cum să creşti preţurile fără să îţi pierzi clienţii?

Sursa: Entrepreneur.com

Sursa foto: Pixabay