Cum să creşti preţurile fără să îţi pierzi clienţii?

Cum sa cresti preturile fara sa iti pierzi clientii

Unul dintre cele mai dificile lucruri este să mărești prețurile serviciilor sau produselor tale, fără să îți pierzi clienții. Știi că este nevoie să faci acest lucru, însă nu știi ce metodă să adopți astfel încât clienții să rămână lângă tine. Într-adevăr, odată ce s-au obișnuit cu o anumită sumă, aceștia devin frustrați atunci când se văd nevoiți să plătească mai mult. Iată câteva metode prin care să faci acest lucru, fără a-ți supăra clienții și păstrându-i fideli.

Fii onest

Mulți dintre consumatori sunt dispuși să plătească un preț mai mare pentru produse sau servicii despre care știu că merită. Dacă înțeleg de ce este nevoie să plătească mai mult și consideră acea sumă justificabilă, aceștia vor accepta mărirea prețului. Important este să fii sincer cu clienții tăi și să le spui care este motivul creșterii prețului. Dacă alegi să nu spui nimic și să crezi că aceștia nu vor observa sau vor accepta cu ușurință, te înșeli. Dacă ești sincer cu ei și îi faci să creadă în cauza pe care o susții, îi vei avea de partea ta. Un exemplu în acest caz este retailer-ul Everlane, care și-a justificat creșterea prețurilor, prin investirea sumei suplimentare în programe de dezvoltare durabilă, pentru fabricile sale.

Crește prețurile gradual

O modalitate de a crește prețurile fără a incomoda consumatorii este să faci acest lucru gradual. O soluție ar fi să mărești întâi prețurile pentru consumatorii noi, în timp ce consumatorii fideli vor oferi aceeași sumă. În timp, însă, va trebui să aliniezi cele două prețuri la prețul cel mai mare. O poți face oferind un deadline de actualizare a cardului de membru anual până la o anumită dată, anunțând că, ulterior, suma va fi schimbată.

Momentul potrivit

Găsește momentul potrivit pentru a face o mărire de prețuri. Dacă firma ta trece printr-o perioadă în care primește nenumărate reclamații și review-uri negative online, atunci este mai bine să aștepți. Creșterea prețurilor trebuie făcută într-o perioadă în care clienții tăi sunt foarte mulțumiți de serviciile tale. Poți face o cercetare înainte de a decide să mărești prețurile, pentru a vedea gradul de satisfacție al consumatorilor. Dacă mare parte dintre ei sunt nemulțumiți, rezolvă întâi problemele existente, după care gândește-te la o mărire de prețuri.

Elimină clienții, produsele și serviciile neprofitabile

Dacă există o serie de produse și servicii care nu îți aduc un profit consistent, în comparație cu energia și timpul pe care le investești în ele, este momentul să renunți la acestea. În acest fel, îți poți concentra atenția asupra produselor și serviciilor care dau rezultate. Aceeași strategie trebuie să o adopți și cu un client care îți consumă mai mult din energia ta decât îți oferă în numerar. Există clienți care plătesc foarte puțin pentru ceea ce primesc. În acest caz, trebuie să le mărești prețurile, iar dacă nu sunt de acord, să renunți la colaborarea cu ei. Efortul tău merită îndreptat spre ceea ce îți aduce și ție valoare.

Citește și Buyology. Adevăruri şi minciuni despre motivele pentru care cumpărăm (recenzie)

Sursa: www.allbusiness.com

Foto: Pixabay