Crearea culturii unei companii și acceptarea ei de către angajați

Crearea culturii unei companii si acceptarea ei de catre angajati

Dezvoltarea unei culturi puternice a companiei poate ajuta afacerea dvs. în multe moduri. Cultura companiei ar putea părea un cuvânt cheie pe care profesioniștilor în resurse umane le place să îl folosească, dar este de fapt un concept foarte real și important. Cultura pe care o configurați intern influențează productivitatea și fericirea echipei dvs. și poate avea un impact semnificativ asupra succesului pe termen lung al afacerii dvs.

Citește și: Cultura organizațională ne privește pe toți, în egală măsură

Natura umană are nevoie de apartenență și o cultură definită poate ajuta la cultivarea acelui sentiment de apartenență în rândul angajaților. Dacă în general, personalului dvs. lucrează cu plăcere în fiecare zi, este posibil ca aceștia să vrea să rămână în compania dvs pentru mult timp. În multe moduri, cultura companiei dvs. vă poate ajuta:

  • Atrage candidați la un loc de muncă de înaltă calitate
  • Crește productivitatea
  • Atinge obiectivele companiei dvs.
  • Crește veniturile

De multe ori, industria influențează cultura. Dar ca proprietar al afacerii – aveți ultimul cuvânt. După ce aflați cum este percepută compania dvs. de către personalul actual și de potențialii candidați la job, puteți să vă adaptați, să  dezvoltați și să îmbunătățiți cultura, astfel încât să fie optimizată pentru ceea ce doriți să fie.

Cultura este modul în care lucrurile sunt realizate de un anumit grup de oameni. Deci, fără oameni, nu aveți o cultură. Este aceeași definiție dacă vorbim despre o regiune geografică sau o afacere. Singura diferență este că, odată cu cultura companiei, oamenii implicați sunteți dvs. și echipa dvs. Cultura afacerii dvs. include totul, de la valorile și convingerile dvs. de bază până la atitudini și comportament, scrie business.com.

Citește și: Cum să creați o cultură pozitivă și productivă a companiei pe care o conduceți

Cultura companiei poate fi dificil de definit, dar va influența aproape toate aspectele afacerii dvs., inclusiv:

  • Mediul de lucru: locul de muncă este o reprezentare fizică a personalității afacerii
  • Comunicare: cultura dvs. va dicta modul în care angajații dvs. interacționează între ei și cu clienții dvs.
  • De asemenea, va stabili modul în care dvs. și echipa dvs. de conducere comunicați cu personalul dumneavoastră.
  • Cod vestimentar: hainele pot afecta modul în care oamenii se simt și interacționează cu ceilalți și influențează percepția consumatorilor asupra afacerii
  • Rezolvarea conflictelor: Dezacordurile sunt inevitabile la locul de muncă, dar cultura dvs. poate avea impact asupra modului în care dvs. și personalul dvs. Le rezolvați
  • Recompense și promoții: veți oferi probabil bonusuri, mărir și oportunități de avansare persoanelor care manifestă un comportament pe care îl apreciați în compania dvs.
  • Luarea deciziilor: personalul dvs. va folosi convingerile și obiectivele companiei dvs. pentru a lua decizii de care să beneficieze afacerea atunci când nu sunteți acolo
  • Angajarea și productivitatea angajaților: Dacă echipa dvs. se aliniază scopului companiei dvs. și se potrivesc cu colegii lor, în general vor fi mai fericiți și mai entuziaști de munca lor, ceea ce le crește productivitatea.

Este important să ne amintim că unele lucruri nu fac parte din cultura companiei, precum:

  • Spațiu de relaxare
  • Bucătării bine aprovizionate
  • Vinerea cu pizza
  • Bilete gratuite la evenimente locale
  • Timp de concediu nelimitat
  • Capacitatea de a lucra de acasă

Acestea sunt avantajele și avantajele care vin cu lucrul pentru compania dvs., care nu sunt la fel cu cultura. Cu toate acestea, cultura companiei dvs. va modela avantajele pe care le oferiți.

Tipuri comune de cultură a companiei

Deoarece cultura poate fi dificil de definit, de multe ori este mai ușor de înțeles dacă ne uităm la exemple.

1. Orientarea pe echipă

Culturile orientate pe echipă încurajează angajații de la toate nivelurile să participe și să ajute compania să își atingă obiectivele. Toată lumea se ajută reciproc, în loc să lucreze individual. Când angajați pe cineva nou, aceste companii se concentrează mai mult asupra modului în care candidatul se va încadra decât asupra abilităților pe care le aduce cu sine.

Citește și: Cum poate un angajator să asigure, în mod real, cultura flexibilă pe care o promite?

Membrii personalului comunică confortabil între ei și vor încerca adesea să găsească un compromis de care să beneficieze toate părțile implicate atunci când apare conflictul. De asemenea, sunt de obicei prieteni cu colegii lor de muncă și socializează în mod regulat în afara muncii. Această tovarășie este promovată prin ieșiri frecvente ale echipei sau printr-un plan de birou deschis, care încurajează echipa să interacționeze cu oamenii din alte departamente și să împărtășească liber idei.

2. Cultură tradițională

În culturile tradiționale, există responsabilități și ierarhii clar definite. Deciziile majore sunt lăsate în primul rând echipei de conducere. Datorită lanțului strict de comandă, oportunitățile de avansare necesită adesea o promovare formală sau un proces de transfer. Pentru a proiecta profesionalismul către clienții lor, companiile tradiționale au de obicei un cod vestimentar strict, de afaceri.

Angajații îndeplinesc de obicei sarcini care necesită atenția lor completă, neîntreruptă, iar locul de muncă va include birouri individuale, astfel încât lucrătorii să poată închide ușa. Membrii personalului nu pot să interacționeze cu persoane din afara departamentului lor și vor comunica adesea prin metode mai tradiționale – apeluri telefonice și e-mail. În plus, în general, își vor citi e-mailurile înainte de a le trimite pentru a se asigura că nu au greșeli gramaticale.

3. Freestyle

Culturile freestyle sunt la capătul opus al spectrului față de cele tradiționale. Acestea tind să aibă roluri flexibile și permit autoorganizării să promoveze colaborarea în cadrul companiei. Multe startup-uri au culturi freestyle, deoarece este vital ca toată lumea să își asume noi responsabilități, după cum este necesar.

Citește și: Cultura organizaţiei este în schimbare? Iată cum să îi faci faţă în 3 pași

Membrii individualiști ai personalului sunt încurajați și lăsați să lucreze cum simt că sunt productivi, ceea ce tinde să rezoneze cu o forță de muncă din ce în ce mai mobilă. Transparența este deosebit de importantă, iar colaboratorii comunică în diferite moduri: sms, mesajele instantanee și social media,

  •  
  •  
  •  
  •  
  •