Cum poate un angajator să asigure, în mod real, cultura flexibilă pe care o promite?

O bariera in calea flexibilitatii este cultura unei organizatii

Potrivit unui raport al organizatiei Gallup din SUA, flexibilitatea este unul dintre cele mai importante beneficii pentru care angajații spun că si-ar schimba locul de muncă.

Deci, nu este o surpriză faptul că multe organizații își sporesc avantajele flexibile, cum ar fi munca la distanță, spațiile deschise de lucru, programul de lucru flexibil, număr mai mare de zile de concediu sau un cod de îmbrăcăminte flexibil.

Când flexibilitatea nu va funcționa

Firește, în unele împrejurări, opțiunile de flexibilitate pot fi limitate. De exemplu, în situatia în care angajații trebuie să primească marfa în depozit sau trebuie să fie prezenți fizic la recepție. În aceste cazuri, transparența față de angajați cu privire la ceea ce se așteaptă de la ei și modul în care așteptările influențează opțiunile de flexibilitate este esențială.

O altă barieră în calea flexibilității este cultura unei organizații. Aceasta definește modul în care se produce performanta în companie. Flexibilitatea poate să nu funcționeze atunci când cultura firmei nu se aliniază cu noile politici de organizatie. Iată câteva reguli nescrise ale culturii de organizație:

  1. dacă managerul nu vede angajatul la birou, înseamnă că acesta nu muncește;
  2. dacă angajatul vine mai târziu la lucru sau pleacă mai repede decât restul echipei, înseamnă că nu își respectă colegii și obiectivele de lucru pe care le are și, deci, performanța sa este afectată;
  3. promovarea și oportunitățile de dezvoltare sunt dedicate în special celor care muncesc mult, lucrează peste program și arareori își iau concedii;
  4. oportunitățile de dezvoltare și alte beneficii sunt în special acordate angajaților cu muncă de birou;
  5. este important să fii la birou, să participi la întâlniri și discuții ca să fii luat în seamă; cei care lucrează de acasă sau pe teren sunt, de multe ori, uitați.

Citește și: Valorile organizaţiei, de la afişul de pe perete la comportamente vizibile