Cum să utilizați tehnici de mindfulness pentru a crește creativitatea echipei

Cum sa utilizati tehnici de mindfulness pentru a creste creativitatea echipei

Există o mare contradicție atunci când organizațiile cer angajaților să mențină un ritm rapid de muncă și să fie creativi în acelaşi timp. Ceea ce se întâmplă adesea în locurile de muncă agitate este faptul că angajații intră fie în funcţia de pilot automat sau recurg la căile obișnuite de lucru. Atunci când nu au timp sau spațiu pentru a încorpora idei noi și inteligente, aceștia ar putea să rateze oportunitățile de a regândi problema și de a vedea noi posibilități pentru potențiale soluții.

Cum vă ajutați echipa să-și dezvolte creativitatea? Cercetările au constatat că o scurtă perioadă de formare în mindfullness poate avea un impact pozitiv asupra unor rezultate creative. Pentru a explora această idee mai departe, a fost efectuat un studiu, pentru a examina dacă un program de formare în mindfulness poate influența creativitatea unei echipe.

În cadrul acestui studiu, o echipă de 10 persoane a fost împărțită într-un grup de meditație și un grup de control. Pentru început, toţi aceşti 10 oameni au avut o sarcină creativă: să gândească cât mai multe utilizări neobișnuite pentru o cărămidă. Apoi au luat parte la un exercițiu de mindfulness de 10 minute și după le-a fost cerut să continue brainstorming-ul. S-a constatat că șapte din 10 persoane au crescut numărul de idei creative pe care le-au avut, în numai 10 minute. Acest experiment confirmă studiile anterioare și a mers cu un pas mai departe pentru a vedea cum a fost afectată întreaga echipă, de o intervenție și formare săptămânală de mindfulness. Cu același grup de persoane, pe parcursul a cinci săptămâni, a fost administrată o sarcină creativă de grup și s-a constatat că grupul de meditație a identificat dublul numărului de idei creative în comparaţie cu grupul de control. Procesul de grup a fost considerabil diferit, în cazul în care grupul de meditație a fost de 121% mai capabil să se bazeze pe ideile altora. Atunci când creăm dinamică de grup care este în flux, unde ideea unei persoane o sporește pe a alteia, ideea se dezvoltă până la un punct pe care nu l-ar fi atins de una singură.

Cu ajutorul tehnicilor de mindfulness, avem ocazia de a consolida creativitatea echipelor cu care lucrăm. Ştim că antrenamentul minţii poate cultiva zone importante în procesul de creaţie. Cercetările sugerează că oamenii care practică mindfulness au mai multă flexibilitate cognitivă, sunt capabili să vadă dincolo de ceea ce au făcut deja și sunt mai buni în rezolvarea problemelor care necesită înțelegere. Acest lucru facilitează ceea ce experții în creativitate numesc etapele de incubare și înțelegere ale procesului creativ. Mindfulness-ul necesită timp și atenție sau conștienţă nonconceptuală, unde o persoană nu se blochează gândindu-se la ideile pe care le-a avut în trecut și observă totul ca și cum le-ar vede pentru prima dată, ceea ce contribuie la oprirea gândurilor de conducere pe pilot automat și acțiune. Cercetarea arată că oamenii sunt deschiși la idei mai originale după doar o scurtă practică de meditație. Și când aplicăm acest lucru unei echipe de oameni, începem să mărim acest efect.

Atât cercetarea menționată mai sus, cât și multe altele, sugerează că pentru a încuraja o cultură a inovării, liderii trebuie să acorde mai multă atenție mentalității angajaților lor și să ia în considerare promovarea practicilor de mindfulness în cadrul organizațiilor lor. Cultivând mediul în care angajații sunt încurajați să fie creativi, ei sunt capabili să treacă peste o simplă concentrare asupra eficienței organizaționale și să dezvolte modalități de lucru și gândire care nu au fost observate înainte.

Companii precum Google, oferă programe de mindfulness dedicate mediului corporate pentru a întări inteligența emoțională și bunăstarea angajaților. Alte companii urmăresc un exemplu fie pentru a-și dezvolta propriile programe de mindfulness, fie pentru a angaja o firmă de consultanță care să ajute la integrarea mindfulness-ului în culturile lor.

Ce altceva pot face companiile pentru a dezvolta echipe și culturi conştiente? Iată câţiva paşi pe care îi puteți face:

Conectează mindfulness-ul la valorile corporative. Demonstrați intenția deliberată de a dezvolta o cultură conștientă prin legarea avantajelor de mindfulness la valorile declarate ale organizației. De exemplu, dacă „îmbrățișați și conduceți schimbarea”, aceasta este o valoare. Evidențiați modul în care practica de mindfulness facilitează o mai mare conștientizare a reacțiilor cognitive și emoționale la schimbare. Prin această conștientizare, angajații pot deveni conștienți de teama lor de necunoscut, pot vedea mai obiectiv și pot reacționa mai puțin obișnuit pentru a crea mai multe oportunități de schimbare.

Creați programe de mindfulness mulate pe corporație. Formaţi angajații în practici de mindfulness și în modul de aplicare a beneficiilor pentru viața de zi cu zi. De exemplu, cereți angajaților să ia în considerare: (1) care obiceiuri susțin eficiența și care obiceiuri stau în calea considerării unei noutăţi și (2) cum funcționează procesul creativ și ce metode poate integra acest proces la locul de muncă.

Suplimentaţi programele interne de dezvoltare a conducerii. Oferiți o versiune condensată a programului de mindfulness corporativ în timpul sesiunilor de rutină pentru formarea conducerii.

Permiteți şi încurajaţi momentele de mindfulness. Oferiţi oportunități angajaților să încetinească ritmul, să se hrănească și să vadă cu ochi proaspeți. În întâlniri, începeți cu o perioadă scurtă de stabilizare. Oferiți oamenilor oportunitatea de a fi pe deplin prezenţi şi integraţi în agenda zilei. Respirați adânc, invitați angajații să lase deoparte preocupările și grijile viitoare până când întâlnirea nu s-a încheiat. Acest lucru contribuie la dezvoltarea unei mentalități atente şi conectate în moment.

Puteți crea locuri liniștite în birou, în care angajații pot medita. În unele companii se numesc „săli de wellness„.

Furnizați resursele adecvate. Oferiți resurse angajaților pentru a-și dezvolta practica creativităţii și cea de mindfulness: webinarii, ajutoare pentru meditație, prânz și învățare, serii de dezbateri și așa mai departe.

Organizațiile au o oportunitate aici. Simple practici de mindfulness pot începe să schimbe nivelul de creativitate al echipelor și pot fi un instrument necesar pentru abordarea complexității locurilor de muncă de astăzi.

Sursa: Harvard Business Review

Foto: Pixabay

Citește și Cinci întrebări care te pot ajuta să îţi descoperi menirea