3 motive pentru care cei care performează cel mai bine sunt adesea şi cei mai nefericiţi.

3 motive pentru care cei care performeaza cel mai bine sunt adesea si cei mai nefericiti.

Un studiu internaţional arată că în 42% dintre organizații, cei mai performanți angajaţi sunt mai puțin implicați decât cei cu performanțe scăzute. Gândiți-vă că pentru un moment: angajații care vă aduc cea mai mare valoare sunt adesea mai puțin implicați (satisfăcuți, inspirați etc.) decât angajații care oferă cu siguranță cea mai mică valoare.

Cum este posibil acest lucru când se presupune că angajaţii de înaltă performanță caută inspiraţie tot timpul? Ei bine, de fapt, nu este aşa, și aici sunt trei motive mari pentru care cei ce performează cel mai bine se pot simţi îngrozitor la locul de muncă.

Motivul # 1: Cei ce performează cel mai bine, au de multe ori cele mai urâte sarcini

Imaginați-vă că este vineri după-amiaza, ora 16:00, iar consiliul de administrație solicită un raport important care urmează să fie prezentat luni, la ora 9:00. Este un termen scurt și acest raport vă poate deraia cariera dacă nu este corect. Veți avea nevoie de ajutor pentru a realiza raportul, ceea ce înseamnă că cineva va fi supus unui weekend dur de lucru. Aşadar, cui vă adresați pentru ajutor: angajatului care depune 100% efort sau angajatului care depune 50% efort? Evident, vă veţi îndrepta către angajaţii performanți, care depun 100% efort.

Acum, să spunem că o situație similară se întâmplă din nou săptămâna viitoare. Pe cine solicitaţi de data asta, să facă acest sacrificiu? Încă o dată, acesta este angajatul cel mai performant. Și, ce ziceţi de data viitoare sau de următoarea? Vă veți baza întotdeauna pe cei mai performanți angajați. Acum, răspundeți la următoarea întrebare: Cine are cel mai rău loc de muncă din compania voastră. (și în orice companie)? Este clar, cel mai performant angajat!

Motivul # 2: Plângerile angajaţilor de performanți sunt adesea ignorate

Imaginați-vă că un angajat cu performanțe înalte se apropie de superiori pentru a sugera unele îmbunătățiri, sugerând probabil modalități de a distribui în mod egal volumul de muncă, de a-i face pe cei ce performează mai puţin bine să contribuie în mod echitabil la volumul de muncă etc. Care sunt șansele ca managerii să recunoască această situaţie, cu atât mai mult să facă ceva? Probabil foarte scăzute.

Un alt studiu, arată că doar 24% dintre oameni spun că managerul lor întotdeauna încurajează și recunoaște sugestiile pentru îmbunătățire. Și, 16% dintre oameni spun că liderul lor nu face acest lucru.

Din păcate, majoritatea locurilor de muncă îi suprasolicită pe cei cu performanțe ridicate până nu mai dau randament și ignoră sugestiile lor pentru remedierea problemei. Este destul de rău să fii un angajat care performează şi suferă deja din cauza unor sarcini incorecte, dar ignorarea plângerilor și a sugestiilor tale face situația de la rău la intolerabil. Și, totuși, rezolvarea acestei probleme ar avea un impact enorm asupra satisfacției profesionale a celor ce performează. Un alt studiu a constatat că, dacă cineva crede că managerul său întotdeauna încurajează și recunoaște sugestiile de îmbunătățire, sunt de aproximativ 12 ori mai multe șanse să recomande mai departe compania ca angajator de top.

Motivul # 3: Persoanele cu performanțe scăzute nu sunt trase la răspundere

Un alt studiu a arătat că 36% dintre angajaţi simt că performaţa lor nu e „Niciodată” sau e „Rar” acolo unde ar trebui să fie, în timp ce 21% au spus ca este doar „Ocazional”. Într-o lume ideală, fiecare persoană din fiecare loc de muncă ar spune „Întotdeauna știu că performanța mea este la locul în care ar trebui să fie”, însă, doar 29% dintre persoane au răspuns afirmativ la acest punct.

Astfel, mai mult de jumătate dintre angajați vin la locul de muncă în fiecare zi, fără să știe dacă fac o treabă bună. Unii dintre angajații care nu știu dacă performanța lor este acolo unde ar trebui să fie, sunt cei cu performanțe reduse, dar nu știu că sunt slabi, iar unii chiar cred că fac o treabă bună.

Nu e de mirare că cei cu performanțe înalte devin epuizaţi. Este ușor de imaginat cât de frustrant ar fi ca un angajat de înaltă performanță să nu fie recunoscut pentru toată munca sa extraordinară. Și, ar fi și mai rău să urmăriți angajaţi cu performanțe scăzute cum avansează, sub iluzia că fac o treabă bună (în timp ce munca foarte bună a unui angajat de înaltă performanță nu este recunoscută).

Aproape fiecare angajat bun, la un moment dat sau altul, s-a simțit demoralizat de la a fi unul cu performanţă înaltă, înconjurat de angajaţi slabi, devenind epuizat prin preluarea sarcinilor acestora și simţind resentimente față de lipsa recunoașterii muncii sale. Și totuși, așa cum arată studiile de mai sus, frustrarea simțită de cei mai performanți, deși reală, este fixabilă.

Păstrați cei mai buni oameni dedicaţi și implicaţi, descoperind problemele mai profunde care îi trag în jos și aflați ce îi motivează și îi demotivează cu adevărat. Ascultați atunci când cei cu performanțe înalte au plângeri sau sugestii de îmbunătățire și acționaţi acolo unde puteți. Și, nu îi răsplătiți pe cei ce performează puţin, la fel ca pe cei cu performanțe înalte. Țineți angajaţii cu performanțe scăzute responsabili pentru performanța lor slabă și oferiți angajaţilor super performanți, respectul pe care îl merită.

Sursa: Forbes.com

Foto: Pixabay

Citește și Conversații despre carieră, pe care şefii buni le au în mod obișnuit cu angajații lor