Şase stiluri de comunicare care ar trebui să fie la îndemâna fiecărui lider

Sase stiluri de comunicare care ar trebui sa fie la indemana fiecarui lider

În calitate de lider, una dintre competențele critice pe care trebuie să le dezvolți este abilitatea de a-ţi adapta stilul de comunicare la nevoile dintr-un anumit context. Când poți utiliza instrumentele de comunicare corecte, poți ajuta echipa să atingă performanțe maxime. Nu este nimic mai puternic decât să comunici într-un mod care să rezoneze cu adevărat cu angajații tăi. Îți prezentăm cele șase stiluri de bază în comunicare, cu care fiecare lider ar trebui să fie familiar.

Ascultarea
Ascultarea ar trebui să fie cea mai utilizată formă de comunicare pentru fiecare lider. Nu există un raport ideal între ascultare și vorbire, dar acesta ar trebui să fie întotdeauna puțin în favoarea ascultării. Ascultă nu numai ce spun membrii echipei tale în mod explicit, dar și ceea ce nu spun. Ascultarea printre cuvinte îţi permite să descoperi frustrările și provocările ascunse ale echipei. Dacă vei auzi cu adevărat ceea ce spun angajații tăi, vei avea toate informațiile necesare pentru a evalua situația și pentru a răspunde cu cea mai eficientă metodă de comunicare.

Coaching-ul
Coaching-ul îi ajută pe angajați să se dezvolte și să-și construiască un set extins de competențe. Este, în esență, o combinație de predare și consiliere, în care stabilești un cadru pe care angajatul să-l urmeze pentru a atinge rezultatele dorite. Diferă de predare prin faptul că oferă o fundație, dar în cele din urmă angajatul este cel care conduce planul de acțiune. Le oferă opțiuni, lăsându-i să-și creeze un traseu pentru a ajunge la rezultatele dorite.

Cea mai bună modalitate de a decide dacă să predai sau să faci coaching este să evaluezi timpul pe care îl ai pentru a rezolva problema. Dacă este o problemă urgentă sau temporală și ai nevoie imediat de rezultate, mergi pe predare. Dacă timpul nu este o problemă, mergi pe coaching. Cele două nu se exclud și, adesea, cel mai bun mod de a realiza lucrurile este o combinație a celor două metode.

Predarea
Cel mai bun moment pentru predare este atunci când vezi că cineva se luptă cu o anumită abilitate. Predarea trebuie să atingă două puncte-cheie: stabilirea pașilor pe care un angajat trebuie să-i urmeze și prezentarea a ceea ce va fi benefic pentru el. Explicarea motivului pentru care predai o abilitate te ajută să obții deschiderea angajaţilor, care vor fi mult mai dispuși să învețe atunci când înțeleg beneficiile.

Citește și Cum afectează productivitatea modul în care comunici