De ce ar trebui să împărtășeşti chiar şi ideile mai extravagante?

De ce ar trebui sa impartasesti chiar si ideile mai extravagante

Dacă nu te-ai mai gândi la bani sau logistică şi nu ţi-ar fi impuse niciun fel de limite, cum ar suna implementarea ultimului proiect la care lucrezi? De cele mai multe ori, suntem obişnuiţi şi restricţionaţi să gândim având în minte mulţi factori care ne reţin din a da frâu liber creativităţii.

Atunci când suntem însărcinaţi cu planificarea unui proiect sau eveniment, celor mai mulţi dintre noi, mintea ne trece automat printr-o listă de verificare. Care sunt costurile implicate? Va fi disponibilă sala pentru întâlnire? Poate departamentul „x” să ajute cu buget și resurse umane? Adevărul este că trebuie de fapt să ne asigurăm că toate elementele de bază sunt acoperite înainte ca procesul creativ să înceapă.

Nu-ţi fie frică să sugerezi idei nebunești şi extravagante. În întâlnirile cu echipa, mereu începe cu ideile nebunești, pentru că îi ajută pe ceilalți să aibă unele mai realiste, dar foarte bune.

Nu știi niciodată la ce va duce acea idee extravagantă. Sigur, ar putea fi refuzată din start. Sau, şi cel mai probabil, sugestia ta va inspira o idee chiar mai bună și mai strălucitoare de la coechipierii tăi. Dar poate, cel ce va decide ce merge mai departe şi ce nu, te va surprinde și va aproba propunerea inițială.

Nu spun că aceste idei trebuie să fie total bizare sau ştiinţifico- fantastice. Spun doar că, uneori, trebuie să lăsăm regulile deoparte și să abandonăm procesul standard (cel puțin temporar) pentru a găsi cele mai bune soluții și pentru a duce lucrurile la nivelul următor.

În astfel de situaţii, deşi crezi că poți prezice rezultatul, niciodată nu știi cum vor răspunde alții. Nici nu știi întotdeauna ce pot oferi alte departamente sau companii, sau cine este de fapt dispus să ofere o mână de ajutor pentru că e convins că ideea ta nebunească va avea succes.

Dacă presupui că răspunsul fiecăruia va fi nu, dacă te limitezi la planificarea în jurul limitelor pe care le-ai avut în trecut, închizi o mulțime de uși pentru tine, pentru echipa ta și pentru toți clienții pe care i-ai putea servi.

Aşadar, nu îţi fie frică să propui ideile acelea unice, „ce-ar fi să iasă?”, şi pregăteşte-te să-ţi argumentezi bine propunerea pentru a obține un „da” de la oricine. Dacă răspunsul este totuşi „nu”, mergi mai departe şi fă ajustarile necesare. Dar dacă este „da”, atunci, probabil, ai pus ceva interesant în mișcare. Și asta merită riscul unei posibile respingeri.

Sursa: Themuse.com

Foto: Pixabay

Citește și Modalități de a crea o cultură de învățare în echipa voastră