Trei moduri prin care îți sabotezi afacerea fără să îți dai seama

Trei moduri prin care iti sabotezi afacerea fara sa iti dai seama

Conducerea unei afaceri este destul de grea așa cum este. Statisticile sunt cunoscute: Potrivit unui sondaj realizat de Administrația pentru Întreprinderi Mici, jumătate din toate întreprinderile nu reușesc în primii cinci ani să supraviețuiască.

Întreprinderile noi sunt pline de pericolele fluxurilor de numerar și ale forțelor pieței. Indiferent dacă tocmai începi sau te afli de ceva vreme pe piață, ai multe provocări cărora trebuie să le faci față, scrie entrepreneur.com

Dar ce se întâmplă dacă adăugi provocări suplimentare atunci când nu trebuie Ai putea să-ți sabotezi afacerea fără să-ți dai seama. Și totul începe în același loc în care a luat naștere ideea afacerii: mintea ta. Fii atent la aceste trei capcane.

Citește și: Drumul bătut

1. Te temi de schimbare

Lumea se schimbă mai repede decât a făcut-o vreodată. Gândește-te la ritmul pe care tehnologia l-a stabilit în ultimii 20 de ani. Potrivit unui studiu elaborat de Universitatea Singularity, ritmul nu se accelerează decât de la an la an, anul 2019 urmând a fi chiar mai rapid decât 2018.

Telefoanele fixe au avut nevoie de 75 de ani pentru a ajunge la 50 de milioane de utilizatori. Telefoanele mobile au avut nevoie doar de 12 ani pentru aceeași performanță. Aplicațiile se răspândesc incredibil de rapid. Pokémon Go a trecut de la lansare la 50 de milioane de utilizatori în 19 zile. Tendințele și memoriile se nasc, se uită și îngropate în câteva ore. Afacerile nu sunt diferite.

În lumea haotică de astăzi, organizațiile nu sunt libere să aibă același fel de perspective lente și conservatoare. Când tot ce se află în jurul tău se mișcă cu viteza luminii, o echipă de conducere care a reacționat lent, va rămâne în urmă și, în cele din urmă, va fi depășită.

Trei moduri prin care îți sabotezi afacerea fără să îți dai seama

Uneori trebuie să îmbrățișăm schimbarea pentru a merge mai departe. Chiar și cele mai conservatoare întreprinderi au beneficiat de asumarea unor riscuri de a-și schimba circumstanțele. De exemplu Citibank.  La sfârșitul anilor ’90, nicio bancă nu putea să obțină avantaje concurenților săi.

Citește și: Cele cinci lucruri care contează mai mult decât banii

Citibank a decis să-și asume un risc pentru o campanie publicitară numită „Live Richly”, care a propagat ideea că banii nu sunt cel mai important lucru – un mesaj neobișnuit pentru o bancă.

A fost nevoie de câteva vânzări, dar după cum notează studiul de caz al Harvard Business Review, acesta a dat rezultate extraordinare atât pentru conștientizarea brandului, cât și pentru trafic, având un impact imens în activitatea bancară.

Schimbarea se întâmplă. Nu încerca să o eviți. Îmbrățișează-o. Chiar forțeaz-o dacă afacerea ta este învechită. O afacere care nu avansează este o afacere care moare.

2. Stabilești limite mentale

Uneori ne oprim în fața unei oportunități înainte de a da o șansă să se întâmple. Oamenii care sunt în mod natural anxioși sunt mai susceptibili să o facă, dar toată lumea o face din când în când. Subdiviziunea serviciilor tale, fie că este vorba de stabilirea prețurilor sau de conversație, este una dintre cele mai frecvente modalități în care se întâmplă acest lucru. De asemenea, te poate împiedica să îți dezvolați activitatea cât mai eficient.

Citește și: Moduri prin care afacerea ta poate produce mai mulți bani

Cu toții avem modele de gândire, pozitive și negative, care afectează modul în care vedem lumea. Psihologii le numesc „scheme”. Dacă am construit cumva o viziune negativă asupra lumii, există o șansă destul de mare ca asta să se întâmple.

Dominey Drew, expertă în psihologie umană și auto-sabotaj, a văzut multe din lucrările sale ajutând antreprenorii (și afacerile lor) să depășească obstacolele pe care le creează pentru ei înșiși. „Această atitudine tinde să se răspândească și în alte domenii ale vieții lor”, a spus ea.

„Oamenii au cumva această idee în capul lor că nu sunt suficient de buni. Apoi, de fiecare dată când văd o acțiune pe care vor să o întreprindă, încep să se gândească: este pentru mine? O să fac față? Și atunci o supraalimentează până când nu iau niciodată măsuri – când, dacă ar fi luat, ar fi avut succes. ”

3. Faci totul singur

Când vine vorba de afacerea ta, tu ești cel care știe cum funcționează. Tu ești cel care a fost acolo de la început, iar viziunea și îndrumarea ta au fost cele pe care le-ai construit până la punctul în care obiectivul a fost atins și a clădit temelia pentru viitor. Totul trebuie să funcționeze în conformitate cu planul principal, pentru că, dacă ceva nu merge bine, va fi sfârșitul lumii. Trebuie să scrii acest articol, să analizezi această foaie de calcul, să te întâlnești cu acest client. Trebuie să iei decizia de cumpărare pentru următoarea rundă de servere. Dacă altcineva s-ar ocupa de astfel de sarcini, cu siguranță le-ar face greșit.

Citește și: Obiceiurile antreprenorilor de succes

Credeți sau nu, însă, această atitudine poate fi absolut otrăvitoare pentru afacerea ta. Conform unui studiu realizat de i4cp, 46% dintre companii sunt îngrijorate de abilitățile de delegare ale angajaților lor. Delegarea este ceva care trebuie să înceapă din partea de sus și, în calitate de fondator sau proprietar, este incredibil de ușor să te îngropi în muncă și să nu vrei să îți pasezi din responsabilități.

După cum subliniază un studiu Gallup, întreprinderile cu proprietari care delegă sarcini se dezvoltă mai rapid, generează mai multe venituri și creează mai multe locuri de muncă. Este posibil ca alți oameni să nu facă exact ceea ce faci tu, dar acesta este o parte a riscului pe care ți-l asumi. Oferirea sarcinilor pe care alte persoane le pot efectua, de fapt oferă timp liber pentru a lucra la lucrurile pe care trebuie să le faci cu adevărat.

Citește și: Factori non-financiari care pot afecta valoarea afacerii tale

Învață să ieși din calea propriei afaceri și vei putea urmări înflorirea acesteia.