Cum să îi faci faţă unui șef care vorbește prea mult

Cum sa ii faci fata unui sef care vorbeste prea mult

A lucra cu un șef care vorbește prea mult poate fi dificil și te poate împiedica să-ţi duci la îndeplinire sarcinile. Fără să-ţi dai seama, de la o simplă întrebare, poţi fi prins într-o conversație nesfârșită care pare să acopere tot ceea ce a făcut șeful tău în timpul weekend-ului.

Pe de o parte, dacă reușești să controlezi foarte bine discuţia, poţi obține informații utile, rapid și asta te poate ajuta să îţi faci mai bine treaba. Dar, evitând cu totul interacţiunea sau menţionându-i în mod direct tendința sa de a vorbi prea mult, te poate scoate de pe lista angajaţilor săi preferaţi.

Mai jos poi găsi câteva sfaturi care te pot ajuta să-ţi faci viața de zi cu zi la birou mult mai ușoară. Încearcă aceste tactici astfel încât să poți obține ceea ce ai nevoie și să păstrezi în continuare o relaţie bună.

  1. Trimite un e-mail atunci când e posibil

Evident, e-mailul nu este opţiunea ideală pentru o interacţiune personală, instrucțiuni complicate sau o sesiune de coaching cu multe întrebări și răspunsuri. Dar trimiterea prin e-mail a unor întrebări și cererea unor actualizări relativ simple (de exemplu, „Pe cine ai recomanda pentru a mă ajuta cu rezultatele de vânzări?” sau „Poți să-mi trimiți o listă de contacte cu clienți pentru a strânge testimoniale?”) te poate ajuta să economisești destul de mult timp.

  1. Stabilește o conversație cu o limită de timp

Pentru a sublinia că nu ai timp pentru o discuție lungă, menționează o constrângere de timp și un interval disponibil pentru conversaţia voastră încă de la început. Ai putea, de exemplu, să te oprești strategic la biroul managerului tău în drumul spre o întâlnire; apoi, să-i spuni imediat că ai doar 10 minute disponibile, dar speri că are timp pentru o întrebare rapidă.
Sau, prinde-ţi șeful când știi că se îndreaptă spre o întâlnire și întreabă-l dacă puteți vorbi pe scurt cât se îndreaptă spre sala de conferințe.

  1. Utilizează limbajul corpului

Când ţi-ai ascultat șeful pentru un timp mult prea îndelungat, poți folosi limbajul corpului pentru a îi da de înţeles că trebuie să ajungă rapid la o concluzie.
Pentru a puncta acest lucru înainte ca o conversație să înceapă, atunci când ajungi la biroul managerului tău, rămâi în picioare. Acest lucru va spune că ești într-o oarecare grabă – în loc să te așezi pe scaun, ceea ce poate însemna că ai destul timp pentru a vorbi.
Dacă ești deja prins în conversație și vezi că pare să se dezvolte cu mult în afara subiectului, poţi începe să te foiești, să te ridici și astfel să semnalezi că ţi-ai pierdut interesul pentru subiect și trebuie să fugi spre alte treburi. Sau, închiderea laptop-ului poate semnala că te pregătești să pleci și că acea conversație trebuie să se încheie.

  1. Întrerupe-l (doar puțin)

Întreruperea șefului tău pare să fie o idee îngrozitoare. Însă, dacă aceasta este făcută natural, cu diplomaţie și respect, poate fi un instrument eficient de a păstra focusul unei conversații. Pur și simplu ascultând și dând din cap îl poți încuraja să continue să sară de la un subiect la altul.
Prin aducerea în mod evident a conversației înapoi la subiectul inițial, îl poţi face pe șeful tău să fie mai conștient de cât de departe de subiect a ajuns și să-l ajuţi să se reajusteze.

Un șef vorbăreţ poate fi un partener de conversație excelent pentru prânz sau pentru ieșiri după serviciu. Dar acesta poate fi mai mult o piedică atunci când ai un termen limită și trebuie să îţi faci treaba. Chiar dacă este posibil să nu poți pune capăt acestei tendințe pe care o are, poți să o gestionezi mai bine cu aceste câteva trucuri simple.

Sursa: Themuse.com

Foto: Unsplash

Citește și Un plan în 5 pași pentru promovarea unei idei ieșite din comun

  •  
  •  
  •  
  •  
  •