Articol de: Petre Nicolae, Managing Partner, CBC România
Dacă vorbim despre angajaţi specialişti pe funcţiuni, atunci putem spune hotărât că nu s-a deplasat interesul angajatorilor de la specialişti către generalişti! Din experienţa noastră ca specialişti pe recrutare şi headhunting, clienţii sunt din ce în ce mai pretenţioşi faţă de performanţele viitorilor angajaţi: vor specialişti care să aibă performanţe imediat sau în cel mai scurt timp.
În privinţa poziţiilor de general management, angajatorii nu mai vor specialişti, ci oameni specializaţi în general management.
Cele mai căutate competenţe comportamentale la ora actuală sunt:
- atitudinea pozitivă (un termen care şi-a pierdut consistenţa din cauza utilizării lui prea frecvente);
- self management skills (capacitatea de a duce acţiunile la bun sfârşit fără intervenţia altora);
- puternica orientare spre rezultate şi identificarea soluţiilor alternative;
- autonomie pe funcţie (capacitatea de a lua decizii fără intervenţia celorlalţi);
- învăţarea şi pregătirea continuă;
- gândirea strategică.
Cele mai căutate competenţe tehnice căutate:
- vânzări şi marketing, trade marketing management;
- online management;
- purchasing, cost cutting;
- finance, controlling.
Alte articole scrise de către Petre Nicolae: Diferența dintre Business și Life Coaching