4 lucruri pe care le au în comun o emisiune TV și o afacere de succes

4 lucruri pe care le au in comun o emisiune TV si o afacere de succes

Orice afacere este complicat de condus. Chiar și una mică. Poate că nu dispuneți de capital suficient. Sau poate competiția este prea mare, mai ales atunci când abia vă construiți o bază de clienți. Timothy Sykes, antreprenor și Penny Stock Expert, rezumă pe Forbes ce lecții pot fi învățate din televiziune și care pot fi aplicate în antreprenoriat.

1. Păstrați lucrurile simple.

Formatul pe care îl au cele mai multe dintre emisiunile TV este extrem de simplu. Să luăm drept exemplu o dramă. Există o problemă, care poate fi continuată dintr-un episod anterior, un conflict și o rezolvare (iar uneori, o problemă nouă, pentru următorul episod).

Acesta este un format simplu, care a continuat să fie practicat încă de la inventarea televizorului. Asta este simplitatea pe care ar trebui să o aplicați în afacerea voastră. Nu încercați să reinventați roata. Urmați ceea ce există deja.

Citește și: Nu e simplu deloc

2. Banii nu vă vor face fericiți.

S-ar putea să vă aducă succes, dar veți fi epuizați foarte repede. Afacerile mici sunt conduse cu foc și pasiune. Fiecare proprietar de succes vrea să schimbe lumea. Vrea să facă ceva important. Dar banii nu au fost scoși niciodată din ecuația motivației. Același lucru se întâmplă și în cazul oricărei emisiuni TV. Scriitorii și producătorii sunt încântați de ceea ce vor vedea că prinde viață.

Citește și: Principalul resort motivațional al antreprenorilor români este ideea de a-i inspira și pe alții?

3. Construiți o comunitate.

Întotdeauna, urmăriți să relaționați cu cât mai mulți oameni și, astfel, veți construi acea comunitate. Cele mai populare emisiuni TV au un număr imens de oameni care le urmăresc. Acesta este unul dintre motivele pentru care primesc aprobare să fie reînnoite pentru un alt sezon. Casele de producție știu că acei oameni vor rămâne conectați.

Un exemplu recent este actrița Sophie Turner, care o joacă pe Sansa Stark, în celebrul serial Game of Thrones. Cu câteva zile în urmă, aceasta a mărturisit pentru revista Porter că a primit un rol datorită faptului că avea o comunitate mai mare pe rețelele sociale, chiar dacă cealaltă candidată este o actriță mai bună.

Relaționați și construiți pe nucleul bazei de clienți. Veți vedea cum afacerea voastră va exploda până în stratosferă.

Citește și: The Game of Thrones şi… inteligența emoțională

4. Răbdarea este o virtute.

Nu orice serial sau format TV va fi difuzat imediat. Cele mai multe seriale devin populare abia pe la sfârșitul primului sezon sau la începutul sezonului doi. Ideea este că nu trebuie să renunțați niciodată la o idee doar pentru că nu v-a adus instantaneu succesul.

Acordați-le produselor șansa să prospere.

Citește și: Businessul creativ, cu umor și răbdare se ține

Ultimul lucru: Televiziunea vă poate învăța multe

Modul în care televiziunea funcționează este un model pentru felul în care ar trebui și voi să vă conduceți afacerea. Depășiți-vă limitele, urmați-vă pasiunea și păstrați lucrurile simple. Nu există garanții în nici o industrie, dar dacă învățați din aceste sfaturi, vă veți mări șansele.

(Foto: John-Mark Kuznietsov, www.unsplash.com)