Managerii eficace fac întotdeauna aceste patru lucruri

Managerii eficace fac intotdeauna aceste patru lucruri

Care sunt provocările pe care le întâmpină oamenii care conduc din poziții de middle și executive management în organizațiilor lor? Cercetările arată că provocările de a lucra în organizații cu ritm rapid, dinamic și adesea orientate spre globalizare sunt foarte similare pentru managerii din întreaga lume, conform Center for Creative Leadership. La studiu au luat parte 763 de participanți la programe de dezvoltare în leadership din șapte țări (China / Hong Kong, Egipt, India, Singapore, Spania, Marea Britanie și Statele Unite). Rezultatele au arătat care sunt cele mai mari provocări:

  • dezvoltarea eficacității manageriale;
  • inspirarea altora;
  • dezvoltarea angajaților;
  • team-leading;
  • ghid de schimbare;
  • gestionarea politicii și a acționarilor indirecți.

În China, Statele Unite și India, aproximativ un sfert dintre respondenți au menționat „dezvoltarea eficacității manageriale” fiind problema principală.

„Volumul de lucru este, uneori, o provocare foarte mare”, a spus un manager din S.U.A. „O mulțime de proiecte și activități critice se desfășoară cu resurse limitate în cadrul grupului. Jonglarea priorităților este întotdeauna la ordinea zilei.”

Inițiativele de dezvoltare sunt mai eficiente dacă sunt în concordanță cu provocările pe care le întâlnesc liderii. Așadar, în mare parte, conținutul acestui material este util indiferent de locul în care se face training-ul și cine participă la acesta.

1. Setarea obiectivelor

Managerii trebuie să fie proactivi în stabilirea obiectivelor, precum și în stabilirea termenelor necesare pentru ca ei și echipele lor să rămână pe drumul cel bun. Lucrurile care te distrag te pot face să pierzi din vedere obiectivele pe termen lung și chiar pe cele pe termen scurt. În schimb, te lași ușor acaparat de rezolvarea problemelor urgente care apar în mod neașteptat, în loc să te preocupi de generarea rezultatelor care contează cel mai mult pentru organizația ta.

Deși niciun lider dintr-o organizație modernă nu va fi capabil să evite complet surprizele, stabilirea obiectivelor îți oferă o hartă pe care o poți întoarce din când în când pentru a te reorienta spre cele mai importante priorități.

O abordare utilă, demonstrată în timp, este metoda SMART. Când setezi un obiectiv, asigură-te că este:

  • Specific: notează o descriere detaliată a ceea ce ar presupune îndeplinirea obiectivului;
  • Măsurabil: stabilește obiective pe care le poți cuantifica pentru a evalua progresul;
  • Accesibil: obiectivele extinse sunt bune, dar trebuie să te asiguri că atingerea obiectivului este posibilă.
  • Realist: asigură-te că ai înțeles care sunt resursele de care vei avea nevoie probabil, din punct de vedere al timpului, instrumentelor și talentelor;
  • Planificat: stabilește deadline-uri pentru a atinge reperele pe drumul spre obiectivul propus, precum și pentru atingerea scopului propriu-zis.

2. Delegarea

Prin delegare, vei fi mai productiv și îți vei împuternici colegii să își asume mai multă responsabilitate. Totuși, delegarea eficace implică mai mult decât să ștergi o sarcină de pe listă. O delegarea bună presupune un ciclu repetat din patru pași:

  • Înțelegerea preferințelor tale. Cei care deleagă eficace acordă prioritate volumului lor de muncă și decid ce sarcini trebuie să le păstreze pentru și pe care să le dea altora. Ei înțeleg, de asemenea, cât de mult feedback așteaptă persoana pe care au delegat-o să lucreze la sarcina respectivă.
  • Cunoașterea personalului. Pentru a delega în mod eficace, trebuie să aloci sarcini persoanelor care sunt recomandate de cunoștințele și abilitățile lor. Asta înseamnă că trebuie să-ți înțelegi oamenii. Mulți lideri folosesc delegarea pentru a ajuta să se dezvolte rapoartele directe. Acest lucru le-ar permite să învețe pe măsură ce își asumă noi sarcini.
  • Fiind clar despre scopul sarcinii. Scopul unei sarcini îi dă acesteia sens. Prin alinierea acestui scop la convingerile și obiectivele de echipă sau individuale, delegarea poate deveni o oportunitate de creștere personală. Clarificarea obiectivului este, de asemenea, esențială pentru o delegare eficientă.
  • Evaluarea și recompensarea. Ar trebui să lucrezi cu cei care vă raportează direct, pentru a dezvolta modalități prin care îi poți ajuta pe ei, iar tu să decizi dacă o sarcină a fost finalizată în mod corespunzător. Ca urmare, îi vei putea recompensa în mod corespunzător.

3. Maximizarea valorii tale unice

Prioritizează concentrându-te asupra îndeplinirii celor mai importante sarcini pe care numai tu le poți face. Întotdeauna vor fi mai mullte lucruri care concurează pentru atenția ta decât timpul și energia de care dispui. Prioritizează cele mai importante sarcini pe care numai tu le poți face și deleagă orice altceva.

Cel mai adesea, managerii creează valoare pentru organizațiile lor, în mare parte, concentrându-se pe contribuțiile unice pe care le pot aduce. Înțelegând ceea ce reprezintă valorile unice pentru tine și delegarea tuturor celorlalte (pe cât de mult posibil) îți permite să maximizezi valoarea pe care o aduci în companie.

4. Clarificarea rolurilor

Înțelege care sunt responsabilitățile esențiale pentru rolul tău și care sunt responsabilitățile secundare sau chiar lucrul care aparține unui alt manager.

Desigur, asta nu îi va împiedica pe oameni să îți ceară să preiei anumtie sarcini și proiecte suplimentare. Și există, cu siguranță, momente în care preluarea sarcinilor suplimentare, din cauza unor circumstanțe neobișnuite, ar putea fi importantă pentru propria dezvoltare profesională. Totuși, managerii eficace înțeleg că, în mare măsură, vor fi evaluați în funcție de cât de eficace sunt în raport cu responsabilitățile lor principale.

Acest lucru mai înseamnă că vor exista momente când va trebui să spui „nu”. Iar acesta poate fi un sentiment inconfortabil. Practica de a spune „nu” și de a găsi modalități prin care poți face acest lucru cu tact și profesionalism este importantă. Refuzarea sarcinilor care nu fac parte din obligațiile tale te ajută să te concentrezi.

Concentrându-te pe aceste patru comportamente esențiale, începând cu obiectivele, poți aduce mai multă valoare în organizația ta.

Foto: Freepik