Umorul în afaceri – de la o stare bună la bunăstare

Schimbarea este tot mai des întâlnită în organizații, iar managementul ei presupune multă comunicare, zonă în care umorul ar crea memorabilitate și ar balansa stresul generat de asemenea situaţii. Până la urmă, eficiența unui grup care lucrează împreună pentru atingerea unui scop, productivitatea sa în termeni economici depind de calitatea interacțiunilor din acel grup, iar această calitate depinde nu doar de partea tehnică, conținut, informație, sincronizare, acuratețe etc., ci și de componenta calitativ emoțională a relațiilor, iar în acest context, umorul are un rol esențial.

Teoriile economice au comis erori dovedite deja plecând de la premisa că raționalul este principala caracteristică a comportamentului economic uman. Continuăm să neglijăm aceste aspecte în continuare chiar şi prin catalogarea abilităților din această zonă ca fiind ”soft”. Din păcate, am văzut multe eșecuri în afaceri care aveau ca factor principal tocmai zona ”soft” în care se încadrează și umorul.

Bineînțeles, umorul este și o chestiune personală ce ține de gusturi, stiluri şi preferințe individuale. Acesta nu poate fi un demers care cere abordarea sistematică a umorului în business, ci este mai degrabă, o invitație la a ne descoperi propriile închistări și clișee și a evada din ele nu doar pentru o stare mai bună, ci și pentru bunăstare.

Dar destul cu umorul și cu râsul, că tragem a pagubă și oricum știm că după râs vine plâns, așa că haideţi să fim serioși că aveam treabă și aşa se cuvine. Altfel, nu avem paradigme culturale în zona de afaceri și umor.

Alte articole scrise de către Lucian Mihai: Secretul comunicării stă în analiză și organizare

  •  
  •  
  •  
  •  
  •