7 strategii pentru a depăși procrastinarea

Amanarea devine tot mai costisitoare.

Cu toții amânăm lucruri, din când în când. Uneori, pentru că este vorba despre niște activități plictisitoare. Dar, de cele mai multe ori, pentru că lucrurile importante necesită mai mult timp, mai mult angajament. Exact acestea ne pun în fața riscului de a nu face față, de a părea ridicoli sau de a ne simți răniți emoțional.

Evident, găsim tot felul de motive creative pentru care „acum” și „astăzi” nu este momentul potrivit. Prea ocupat. Prea obosit. Prea sărac. Prea riscant. Prea nesigur. Prea lipsit de experiență. Prea bătran. Prea tânăr. Prea periculos. Ocazional, aceste motive sunt valabile. Dar, de cele mai multe ori, sunt pur și simplu scuze pentru a ne eschiva de la munca adevărată și de a evita disconfortul emoțional pe care îl implică schimbările dificile în viața noastră.

Strategiile propuse de către Forbes vă vor ajuta să treceți de la scuzele uzate, la acțiuni îndrăznețe. Citiți-le acum! Aplicați-le acum! Amânarea devine tot mai costisitoare.

Notați-vă scopul și stabiliți un termen-limită. Un obiectiv fără un termen-limită poate fi amânat la nesfârșit.

Spargeți obiectivul în bucăți mici. Cu cât scopul sau schimbarea pe care vreți să o faceți este mai mare, cu atât mai repede vă veți simți copleșiți. Dacă vi se pare că obiectivul stabilit vă intimidează, separați-l în câțiva pași, care să fie mai ușor de gestionat. Nu este obligatoriu să știți de la bun început care vor fi pașii. Este suficient să vedeți că sunteți pe direcția bună, iar restul se va arăta de la sine.

Citește și: Cum să lucrezi atunci când nu ai motivație

Vizualizați viitorul pe care îl doriți. Imaginați-vă emoțiile pe care le veți simți. Închipuiți-vă în locul preferat, sărbătorind ceea ce ați realizat. Imaginați-vă că aveți alături toți oamenii cu care vreți să vă împărtășiți succesul.

Exploatați-vă frica. Frica este o emoție puternică, care ne face să ne ascundem după scuze. Cu toate acestea, dacă vă concentrați asupra a ceea ce vă doriți, veți putea să valorificați teama în favoarea voastră. Așadar, scrieți cum vă veți simți peste un an, dacă nu veți face nimic acum. Fiți curajoși și onești în legătură cu consecințele.

Citește și: Procrastinarea – cum poți beneficia de pe urma ei

Dezvoltați-vă responsabilitatea. Găsiți-vă o persoană de încredere care să vă ajute să vă concentrați asupra obiectivelor. Mențineți permanent contactul și vorbiți despre modalitățile prin care vă poate ajuta. De exemplu, să vă reaminească despre realizările din trecut și motivul pentru care ați decis să faceți schimbări.

Răsplătiți-vă progresul. Stabiliți un sistem de recompense, pentru a vă asigura că veți sărbători progresul și succesele mici, pe măsură ce sunt îndeplinite. Poate fi vorba despre orice v-ar putea motiva în plus. Fie că este vorba despre o activitate distractivă cu prietenii, fie despre un răsfăț pentru voi. Trebuie să fie ceva care să marcheze progresul și efortul depus.

Acționați curajos în fiecare zi. Începând de astăzi. Momentul decisiv este esențial. Ieșiți din zona de confort, cel puțin o dată pe zi. Poate fi ceva neînsemnat. La urma urmei, nu contează cât de repede mergeți spre obiectiv, atâta timp cât faceți pași în direcția care vă inspiră.

Citește și: Procrastinarea nu are de-a face cu voința

(Foto: Glenn Carstens-Peters, www.unsplash.com)