Când va fi demis omul de inteligența artificială?

Inteligența artificială în setul de competențe

Compania de headhunting Russell Reynolds a făcut o cercetare pe un eșantion de 300 de companii din SUA, Europa și Asia și a aflat că 72% dintre membrii consiliului de administrație nu au aptitudini de utilizare a tehnologiei. Așadar, poza contrastantă cu privire la valorile de generație explică diferențele dintre cei speriați de inteligență artificială și cei curioși s-o valorifice.

 Potrivit studiului Accenture privind viitorul forței de muncă, peste 60% dintre angajați au o perspectivă optimistă cu privire la impactul inteligenței artificiale asupra slujbei pe care o fac. Două treimi dintre angajați spun că trebuie să-și dezvolte noi competențe de lucru cu mașinile inteligente pentru că multe dintre slujbe nici nu s-au inventat încă. 

Cinci recomandări practice pentru angajați:

1. observați tendințele din industria în care activați, urmăriți opinia liderilor din industrie și anticipați setul de competențe relevante pentru lucru cu mașinile inteligente;

2. identificați tehnologiile și instrumentele care se potrivesc cel mai bine competențelor cerute pentru implementarea inteligenței artificiale;

3. consolidați-vă profesional ca să le utilizați și să-i învățați și pe ceilalți cum să le folosească;

4. faceți din învățare și experimentare un obicei de viață;

5. creați / afiliați-vă unei comunități de experți în domeniu pentru transfer mutual de cunoștințe și know-how.

Despre Constantin Măgdălina

Constantin Măgdălina are o experienţă profesională de 9 ani, timp în care a lucrat la companii multinaţionale, atât în ţară cât şi în străinătate. Constantin are un Master în Marketing şi Comunicare la Academia de Studii Economice Bucureşti. Este certificat Lean Six Sigma şi ITIL (IT Information Library®) ceea ce-i facilitează o bună înţelegere a proceselor şi transformărilor din cadrul organizaţiilor. Pe de altă parte certificarea obţinută de la Chartered Institute of Marketing îi completează expertiza de business. În cei peste 4 ani de activitate în cadrul unei companii din Big 4, a iniţiat şi coordonat studii ce analizau aspecte legate de mediul de afaceri din România.

Printre acestea se află previziunile economice de creştere ale firmelor în 2013-2016, managementul cunoştinţelor, experienţa de cumpărare în era consumatorilor digitali, social media și mediul de afaceri românesc, utilizarea dispozitivelor mobile în România. Este autor a numeroase articole cu teme legate de inovaţie, eficientizarea proceselor de afaceri, social media, transformarea digitală, tendinţe şi tehnologii emergente. Este invitat ca vorbitor la numeroase evenimente şi conferinţe de business.