Cele mai frecvente griji la locul de muncă şi cum le depăşim

cele mai comuna griji la locul de munca

Ne petrecem cea mai mare parte a timpului la locul de muncă. Cu toate că adesea tindem să minimalizăm importanța satisfacției la locul de muncă, ea are un rol esențial în buna noastră funcționare. Din păcate, mulți dintre noi ne simțim stresați la job, iar acest lucru nu se întâmplă numai din cauza mediului din companie, ci și din cauza grijilor pe care ni le facem fără vreun motiv anume. Iată câteva dintre cele mai frecvente griji legate de locul de muncă și cum le putem depăși, conform www.entrepreneur.com.

Concedierea

Fiecare dintre noi a trăit cel puțin o dată frica de a fi concediat. Fie că este vorba despre o perioadă neagră în economie, fie că firma are o nouă conducere, cu toții avem momente când ne preocupă grija că vom fi dați afară. Cea mai bună modalitate de a depăși această frică este prin a vorbi cu managerul direct. Dacă ai încredere în el, îi poți povesti despre anxietățile tale și poți cere feedback privind performanța ta, pentru a descoperi dacă sunt probleme și ce poți îmbunătăți. Totodată, înainte de a vorbi cu acesta, încearcă să îți dai seama dacă ai motive reale pentru a simți această frică sau totul este doar în capul tău.

Nepromovarea

Se întâmplă de foarte multe ori în viață să fim nedreptățiți, cu atât mai mult locul de muncă. Muncim din greu pentru a arăta de ce suntem capabili, iar în cele din urmă altcineva este promovat în locul nostru. Atunci când acest lucru se întâmplă, este important să întrebi de ce și să îți aperi drepturile. Întreabă-ți superiorul de ce a ales pe altcineva și argumentează-i motivele pentru care crezi că tu meritai acea promovare. Încearcă să te ajuți de oameni din companie care te apreciază și sunt martori ai muncii tale.

Munca în exces

În multe dintre companii, există perioade când trebuie să muncești peste program. Înainte de a te îngrijora pentru nivelul de muncă care ar putea veni cu noul job, încearcă să iei lucrurile treptat. Vezi care sunt sarcinile tale și încearcă să te organizezi astfel încât să le termini la timp sau, cel puțin, să le termini pe cele mai importante primele. În cazul în care observi că nu reușești, este momentul să vorbești cu managerul tău și să îi spui care este problema. Mai întâi, însă, trebuie să încerci. Este posibil să fii surprins de performanța ta și să îți fi făcut griji degeaba.

Neagreat de șef

Din păcate, nu putem fi plăcuți de toată lumea. Dacă simți că acest lucru se întâmplă și cu șeful tău, este momentul să faci un pas înapoi și să te gândești cum să abordezi situația. Încearcă să înțelegi de ce managerul tău se poartă astfel și ce poți face tu pentru a remedia situația. Poate aveți stiluri diferite de lucru sau pur și simplu personalități incompatibile. Este important să îți dai seama care e problema, pentru a ști ce e de făcut. O discuție cu acesta te-ar putea ajuta să rezolvi problema. Este foarte probabil ca acesta să nu fie deranjat în nici un fel de tine, ci doar ca tu să fi interpretat greșit anumite gesturi. O discuție sinceră și transparentă ar putea aduce lămuriri.

Citește și Cum îți controlezi emoțiile în timpul unei discuții dificile?

Foto: Pixabay