Cum ajuți un angajat care nu mai este productiv

Cum ajuti un angajat care nu mai este productiv

Există momente ori perioade în care angajaţii nu mai sunt productivi, deşi sunt capabili de acest lucru. Cred că vi s-a întâmplat de multe ori ca un angajat care părea a fi foarte productiv, să nu livreze pe măsura așteptărilor dumneavoastră. Acest lucru devine frustrant atât pentru companie, cât și pentru ceilalți angajați. Motivul ar putea fi acela că își pierde din motivație. De aceea, este important să interveniți și să îl ajutați să rezolve problema. Iată câteva lucruri de care vă puteți folosi.

Identificați problema

Înainte să rezolvați o problemă, trebuie să-i identificați cauza. În primul rând, trebuie să observați în ce constă, mai exact, aceasta: dacă angajatul lucrează mai puține ore, dacă se pierde în gânduri toată ziua, dacă își găsește constant altceva de făcut. După care, este important să vă întrebați de ce face aceste lucruri: s-a întâmplat ceva în viața personală? are o oportunitate de job mai bună? are probleme cu un coleg de echipă? Pentru a vă da seama care este problema, trebuie să fiți foarte atent la comportamentul său pe parcursul unei zile și să observați ce anume îl face să se poarte așa. Câteodată, răspunsul este chiar sub ochii dumneavoastră. Trebuie doar să vă uitați după el. Puteți întreba chiar un coleg apropiat de acesta. Vă poate oferi niște informații la care dumneavoastră nu puteți avea acces.

Comunicați deschis

Pentru a identifica cauza problemei, vorbiți cu angajatul. Într-adevăr, conversația poate fi delicată, însă este nevoie să știți care e problema pentru a-l ajuta. Îi puteți spune că nu vreți să vă băgați în viața lui persoală, însă, pentru că productivitatea lui a scăzut, trebuie să știți ce se întâmplă. E foarte posibil ca acesta nici să nu își fi dat seama că livrează o calitate mai slabă. Acesta poate fi un moment bun prin care îl ajutați să conștientizeze acest lucru și să îl faceți să devină mai bun. În cazul în care este conștient că nu mai este la fel de productiv și refuză să vorbească deschis despre motiv, trebuie să îl faceți să înțeleagă că nu îl puteți ajuta, dacă nu este sincer cu dumneavoastră. În plus, o lipsă de schimbare în atitudinea și munca lui poate duce la concediere.

Fiți empatic

Când un angajat are o problemă, de cele mai multe ori, managerii încearcă să nu se implice emoțional. Din păcate, însă, aceasta este singura modalitate prin care îl puteți ajuta. Cu cât sunteți mai empatic și cu cât oferiți mai mult sprijin angajatului, cu atât veți crea o legătură mai puternică cu acesta. El se va deschide față de dumneavoastră și veți avea parte de o comunicare mult mai bună și, implicit, mai bune rezultate pentru companie. Așadar, ori de câte ori un angajat are o problemă, ascultați-l și încercați să îl înțelegeți. Discutarea problemelor, în locul evitării lor, duce în timp la o relație mai bună cu angajații, la o productivitate mai crescută și la un nivel mai mare de satisfacție în cadrul companiei. O conexiune solidă, bazată pe încredere și sinceritate cu angajații, poate face minuni pentru compania dumneavoastră.

Citește și Transformarea companiilor se face prin oameni

Sursa: www.entrepreneur.com

Foto: rawpixel / Unsplash