De ce vânzarea socială este viitorul vânzărilor

De ce vanzarea sociala este viitorul vanzarilor

Vânzările s-au schimbat drastic de-a lungul anilor. A trecut vremea în care se folosea doar telefonul și e-mailul pentru a contacta potențiali clienți. Odată cu mijloacele digitale, mulți dintre oamenii de vânzări au început să utilizeze conceptul de vânzări sociale pentru a cultiva noi relații.

Citește și: Adevăruri care te ajută în vânzări

Marketingul pe rețelele sociale este un concept nou care constă în construirea relațiilor vânzătorilor cu potențialii clienți pentru a împărtăși conținut atent creat, cu intenția de crește vânzările.  Acesta nu trebuie confundat cu marketingul social media, scopul vânzării sociale fiind de a genera venituri, mai degrabă decât de a construi conștientizare în jurul brandului, scrie business.com

Vânzarea socială este atât de eficientă, încât 28% dintre companii o prioritizează, potrivit HubSpot. Deși această cifră nu este uluitoare, vânzarea socială este la început. Proprietarii de afaceri care adoptă vânzarea socială acum își vor crește șansele de a se angaja cu potențialii clienți, într-un mod mai personal, care permite dezvoltarea unei relații de încredere între brand și viitorii clienți.

Citește și: Tehnici de vânzări pentru oamenii introvertiți

Vânzarea socială folosește rețelele de socializare pentru a interacționa. În loc să trimiteți un e-mail de urmărire, vă puteți conecta cu potențialii clienți de pe LinkedIn și puteți partaja cu ei un articol util. Vânzarea socială folosește media socială ca puncte de contact în călătoria cumpărătorului. La fel ca vânzarea tradițională, vânzarea socială se bazează pe un CRM social. Iată câteva motive pentru care vânzarea socială câștigă popularitate.

Fiți acolo unde sunt activi clienți potențiali

Social media joacă un rol vital în procesul de cumpărare. Clienții potențiali folosesc rețelele de socializare pentru a găsi soluții la problemele lor, furnizori online, și își formează o opinie despre ce furnizor este cel mai potrivit pentru afacerea lor. Procesul de cumpărare începe înainte ca un client să contacteze vânzătorul.

Mai mult, cercetările Gartner arată că cei care cumpără sunt, în proporție de 57% , deja în procesul de achiziție înainte de a se adresa unui profesionist în vânzări. Conform IDC, 75% dintre cumpărătorii B2B și 84% dintre directorii de companii utilizează contacte și informații din platformele sociale ca parte a procesului de cumpărare. Clienții potențiali se bazează foarte mult pe rețelele sociale atunci când iau o decizie de cumpărare.

Citește și: Cum să angajați cea mai potrivită echipă de vânzări

De ce vânzarea socială este viitorul vânzărilor

Raportul HubSpot notează, de asemenea, că 40% dintre vânzători spun că obținerea unui răspuns din partea unui potențial client a devenit mai dificilă. Clienții sunt inundați de mesaje în fiecare zi.

Potrivit LinkedIn, 76% dintre cumpărători sunt pregătiți să aibă o conversație în social media cu furnizorii potențiali, iar peste 62% dintre cumpărătorii B2B răspund vânzătorilor care se conectează cu aceștia. Aceasta este o dovadă suplimentară a faptului că acum este timpul ca proprietarii de afaceri să profite de vânzarea socială și de numeroasele sale avantaje.

  • 3
  •  
  •  
  •  
  •