Maryse Peach: ”Dacă îți spun ceva, este adevărat pentru mine. Dar dacă descoperi singur, este adevărat pentru tine”

Cand spunem ca jucam o simulare de business, urmarim un proces de afaceri realist

Când este recomandat să participi la o simulare de business?

Dacă vrei noi insight-uri în organizație și o înțelegere mai bună a business-ului, cu siguranță. Dacă ai oameni care sunt aici de multă vreme și au nevoie de o energie nouă, cu siguranță. Dacă vizezi o arie anume din business, atunci poți folosi una dintre simulările specifice. De exemplu, dacă vrei să te concentrezi pe vânzări, avem Finance for Sales Today. Dacă vrei să te concentrezi pe customer service, avem simularea de customer service. Avem producție… Poți să folosești simularea cum vrei. Obiectivul nostru principal este să creștem business acumen și, în general, vrem ca oamenii să înțeleagă că, indiferent de locul lor în organizație, au un rol al lor, care va avea un impact în profitul firmei.

Se vorbește mult acum despre schimbarea de comportament. Putem folosi simularea pentru așa ceva?

Da, cred că da. Nimeni nu se trezește dimineața cu gândul: ”Hmm, ia să vedem cum să o dau în bară la serviciu azi?” Dar se întâmplă. De asemenea, ne putem întreba de ce nu le dăm oamenilor o foaie cu alte instrucțiuni, în care să scrie: „de azi înainte, iată cum vom proceda”. Doar știm cu toții să citim, nu?

De ce nu funcționează treaba asta? Cred că experimentând business-ul, deciziile de business pe care le luăm și văzând imediat efectul lor, avem ocazia să reflectăm asupra acelor decizii, iar în al doilea ciclu, să schimbăm ceva. Și poate că nu vor fi toți convertiți la sfârșitul celor două sau trei zile, dar cred cu tărie că oamenii vor pleca din sala de curs cu o înțelegere mai profundă a pârghiilor pe care le pot folosi și cu reflexul de a analiza înainte de a lua o decizie, în loc să acționeze sub impulsul momentului.

Deci ideea ar fi că, dacă înțelegi care este impactul tău în business ești mai… dedicat?

Da. De asemenea, cred că dacă ai o nouă perspectivă asupra rolului tău, atunci înțelegi că ești important. Și realizezi că dacă faci asta și asta, ai impact. Atingi două nevoi. Prima: nevoia personală de a fi fericit și a avea satisfacție de pe urma mediului de lucru. A doua: dacă ești fericit, ai un impact pozitiv asupra organizației.