Modalități de a asigura un loc de muncă eficient

Modalitati de a asigura un loc de munca eficient

Micromanagementul nu este niciodată modalitatea corectă de a gestiona o echipă de profesioniști. De fapt, poate distruge o companie. Demoralizează angajații, te stresează și poate crea ravagii într-un loc de muncă.

Deci, cum faci față renunțării la control, asigurându-te, în același timp, că afacerea ta funcționează eficient?

În timp ce te poți confrunta cu tendințele de micromanagement, este mai bine să delegi decât să încerci să controlezi fiecare mișcare a angajaților. Centrul Național pentru Informații Biotehnologice și Biblioteca Națională de Medicină din S.U.A. au publicat un studiu în 2002 privind impactul micromanagementului în mediul sanitar. În timp ce studiul are o anvergură destul de restrânsă, lecțiile sale pot fi aplicate pe scară largă oricărei companii sau domenii.

Studiul spune că, în unele cazuri pe termen scurt, micromanagementul poate contribui la creșterea productivității angajaților cu performanțe reduse și poate controla unele probleme cu risc ridicat; efectele pe termen lung ale micromanagementului sunt însă destul de semnificative. De fapt, potrivit studiului, micromanagementul este unul dintre primele trei motive pentru care angajații își dau demisia și duce la scăderea creșterii atât la nivel personal, cât și la nivel de afaceri. De asemenea, duce managerii pe drumul dezastrului până la fenomenul de burnout, scrie business.com.

Citește și: Cinci pași pentru a rupe ciclul de micromanagement

Cum faci să creezi un mediu de muncă eficient

1. Află despre stilul tău de conducere

Trebuie să fii conștient de sine pentru a avea succes. În cazul în care te asiguri că nu micromanageriezi oamenii, trebuie să fii conștienți de lucrurile pe care tinzi să le faci prea mult. Indiferent dacă atenția ta este asupra unui proiect, unei sarcini sau ești concentrat asupra unui anumit angajat, ar trebui să fii conștient de modul în care atenția ta afectează rezultatele. Dacă ești prea atent sau controlezi excesiv în oricare dintre aceste zone, este posibil să aluneci pe teritoriul micromanagementului.

Un articol din Harvard Business Review (HBR) oferă două întrebări pentru trebui să ți le pui atunci când înmânezi o misiune angajaților tăi. În primul rând, este crucial să știi unde, individual, poți adăuga cea mai mare valoare unui proiect, misiune sau sarcină. Răspunsul la această întrebare îți va oferi o idee mai bună despre locul în care este cel mai bine să îți investești timpul și energia. În al doilea rând, întreabă-te ce abilități ai care pot ajuta echipa să aibă succes.

Cea mai bună cale de urmat atunci când vine vorba de gestionarea echipelor este să te porți cu ei cum ai vrea să fii tratat. Dacă preferi să ai încredere și să iei un proiect pe care managerul tău ți l-a atribuit, atunci oferă același sprijin angajaților tăi.

2. Cunoaște-ți echipa

Trebuie să-ți cunoști echipa – abilitățile, punctele slabe și stilurile de lucru. De asemenea, trebuie să știi cine este gata să își asume mai multă responsabilitate și cine poate fi capabil să lucreze independent, cu puțină supraveghere.

Cheia pentru a nu micromanageria este să știi cine sunt oamenii talentați din echipa ta. În unele cazuri, este posibil să aibă nevoie de un pic de antrenament pentru a începe, dar nu trebuie să te temi să oferi oamenilor tăi  posibilitatea de a te surprinde. După ce cunoști starea echipei tale, poți delega sarcini pe care le pot îndeplini, la nivel de echipă sau individual.

3. Cedează-ți din atribuții către echipă

Predarea sarcinilor către angajați este mai mult decât să atribui unor oameni niște sarcini. Adesea este nevoie de finețe și încredere pentru a executa proiecte mari impecabil și necesită mult sprijin atât din partea ta, cât și a managerului și a companiei în ansamblu.

Citește și: Personalitate şi leadership – micromanagement

Primul pas în delegarea cu succes – și a nu micromanageria – este să-ți creezi angajații de succes. Acest lucru înseamnă că trebuie să te asiguri că angajații cărora le predai proiectul să aibă abilitățile necesare și cunoștințele necesare pentru a executa proiectul. În unele cazuri, aceasta poate fi prima dată când angajații tăi au lucrat sau au gestionat un proiect ca acesta. În alte cazuri, angajații pot fi mai mult decât pregătiâi pentru a gestiona proiectul. Este nevoie de o cunoaștere solidă a abilităților angajaților tăi pentru a putea delega bine sarcinile.

Pune-ți aceste două întrebări importante înainte de a delega:

Unde pot aloca cei mai buni membri ai echipei mele  și cele mai importante abilități ale lor pentru a îndeplini această sarcină?

Există lipsuri de abilități pe care trebuie să le completăm? Dacă da, unde pot găsi resursele pentru a ajuta echipa mea să aibă succes?

4. Stabilește repere

Pe lângă cunoașterea angajaților,  este crucial să le oferii orientări și obiective clare pentru orice sarcini le-ai delega. Când vine vorba de delegare, trebuie să oferi echipei și angajaților micro-obiective clare de-a lungul drumului spre rezultatul final. Acest lucru va ajuta la menținerea echipei concentrată pe sarcină pe măsură ce proiectul înaintează.

Păstrarea în minte a obiectivelor de referință ale proiectului și comunicarea clară a acestora ca repere pentru echipă va ajuta la crearea echipei de succes. Poți utiliza obiectivele de referință pentru a verifica progresul la intervale stabilite și a ajuta la menținerea proiectului pe traseu fără a trece peste fiecare pas micuț.

Citește și: Delegare sau micromanagement?

5. Ai încredere în echipa ta

După ce ai predat un proiect, este timpul să faci un pas înapoi și să ai încredere în echipa ta. Partea bună în a fi un delegator și nu un micromanager este că ai încredere că oamenii cărora ai atribuit proiectul pot și îl vor executa. Aceasta poate fi partea cea mai stresantă a procesului de delegare, deoarece înseamnă cu adevărat că tu, ca manager, trebuie să stai deoparte. Trebuie să ai încredere că angajații tăi vor face cea mai bună treabă pe care o pot face cu instrumentele pe care le au.