Cum să supraviețuiești ca freelancer

Cum sa supravietuiesti ca freelancer

Frumusețea freelancingului este că poți lucra cu oameni de pe tot globul. Cu excepția cazului în care declari că vei scrie doar pentru startup-urile dintr-un anumit oraș sau că oferi servicii doar într-o anumită limbă. De fapt, rapoartele Freelancer Insights din 2018 ale PayPal au dezvăluit că în 58% dintre statele membre freelancerii au clienți internaționali.

Oricât de fascinant poate părea, asta înseamnă, de asemenea, că ești în mijlocul unei concurențe dure. Deci, cum supraviețuiești pe această piață? Cum te diferențiezi de mulțime? Oricare ar fi obiectivul final, aceste sfaturi te vor ajuta nu numai să supraviețuiești, ci și să prosperi.

Alege-ți nișa

Pune-te în locul clientului, pentru o secundă. De exemplu, vrei să angajezi un redactor pentru a se ocupa de pagina de vânzări. Ai alege pe cineva care spune despre el că este suficient de competent încât să se ocupe și de vânzări, și de testarea produselor și de conceperea publicității, sau ai angaja un candidat care se concentrează doar pe redactarea paginilor de vânzări? Probabil că ai alege a doua variantă, pentru că știi că acel om este expert în domeniul de care ai nevoie, scrie entrepreneur.com

Nișarea serviciilor și a competențelor reduce drastic numărul de freelanceri cu care concurezi și te va promova mai ușor. Există un motiv pentru care oamenii spun că „bogățiile sunt în nișe”.

Citește și: Cum îți setezi prețurile, ca freelancer?