5 profiluri de şefi dificili care cred că fac o treabă bună

5 profile de sefi dificili care cred ca fac o treaba buna

Cu toţii am trecut prin asta la un moment dat pe parcursul carierei, am raportat unei persoane cu o funcţie importantă, cu salariu uriaș și cu propriul spațiu de parcare, şi ne-am întrebat: „Cum a obținut acel post?”. Incompetența și comportamentul urât adesea eclipsează abilităţile de conducere și, din nefericire, cele dintâi ne pot afecta viața profesională. Iată cinci tipuri de şefi dificili și modul de a gestiona interacţiunea cu ei (când demisia nu este o opțiune).

  1. Managerul care spune „Da” și apoi pretinde că nu a spus niciodată asta

Ţi s-a dat „undă verde” pentru a avansa cu o inițiativă. Dar, încă o dată, șeful tău nu numai că și-a schimbat părerea, dar se pare că a uitat că a aprobat acea iniţiativă.

Acum, dacă schimbarea de direcție este bazată pe câteva informații critice noi, aceasta este absolut legitimă. Dar, dacă acest comportament este un déjà vu de atât de multe ori încât nici nu îţi mai poți aminti, înseamnă că ai o problemă.

Cum să gestionezi situaţia

În abordarea acestei provocări, trebuie să identifici ce declanşează „răzgândirea”. Cine pare să-i șoptească mereu în ureche? Odată ce ai înţeles cine altcineva ar putea fi implicat în această schimbare de opinie, invită acele persoane în întâlniri și obţine susținerea lor, înainte de a începe orice proiect.

Și, odată ce o primeşti, așteaptă. Include în planificarea proiectului câteva zile pentru a lăsa loc aprobării să se așeze și apoi întoarce-te la șeful tău pentru a confirma planurile. Este posibil să nu reuşeşti să-i schimbi comportamentul, dar vei simți că ai mult mai mult control și nu vei petrece atât de mult timp lucrând la proiecte care nu văd niciodată lumina zilei.

  1. Managerul care nu te lasă (vreodată) să lucrezi cu alții

Compania în care lucrezi are o mulțime de departamente și perspective diferite. În plus, consideri că proiectul la care lucrezi ar beneficia din munca unei echipe cross-funcționale.

Șeful tău nu este de aceeaşi părere. Ar putea să îţi spună că este mai bine să-i implici pe ceilalți abia în ultimul ceas. Ar putea spune că toată lumea este ocupată cu alte priorități. Toate acestea pot fi adevărate într-o oarecare măsură. Dar, dacă lipsa de sprijin pentru colaborare îți creează frustrări, ceva trebuie să se schimbe.

Cum să gestionezi situaţia

Du conversațiile offline și în afara biroului. Vizitează în mod regulat alte departamente. În timpul prânzului sau după orele de muncă, împărtășeşte informaţii despre toate proiectele interesante la care lucrezi împreună cu echipa şi care pot afecta întreaga companie. Transparența și onestitatea sunt cheile succesului și pentru a fi un lider adevărat (indiferent dacă ai sau nu titlul).

Citește și Cum să îi vinzi șefului tău o nouă idee