Conversații despre carieră, pe care şefii buni le au în mod obișnuit cu angajații lor

Conversatii despre cariera pe care sefii buni le au regulat cu angajatii lor

Indiferent de experienţa de muncă din spate sau de toleranţa proprie, fiecare angajat îşi formează un set de calificative pe care le oferă superiorului său, în funcţie de ce anume apreciază şi ce nu agreează. Adevărul este că nimeni nu-i perfect și chiar și cei mai buni manageri fac eforturi considerabile pentru a fi „activi” tot timpul şi a primi distincţia de „cel mai bun șef”.

Una dintre cele mai ușoare căi de a-ți îmbunătăți imediat relația cu oamenii cu care lucrezi direct (precum și moralul echipei tale) este prin comunicare. Ştim, e previzibil. Dar, făcând un efort simplu, prin comunicare, poţi face diferența dintre a avea în echipă un superstar, angajat implicat care este şi productiv, pe de o parte, și un angajat care pur şi simplu primeşte un salariu, pe de altă parte.

Îți poți îmbunătăți nivelul de comunicare, dacă ai aceste șapte conversații cu oamenii cu care lucrezi direct în fiecare săptămână, lună și trimestru:

În fiecare săptămână:

Indiferent dacă ai, pe parcursul săptămânii, întâlniri formale sau informale cu angajații tăi, asigură-te că îi vei întreba, pe fiecare în parte:

1. „Cum mai eşti?”

Acest lucru ar trebui să se încadreze, probabil, în categoria „în fiecare zi”, dar, pentru a fi realişti și a ţine cont de programul agitat, să spunem că faci acest lucru cel puțin o dată pe săptămână.

Asigură-te că nu doar îi întrebi pe angajații tăi ce mai fac, dar eşti chiar interesat de răspunsul lor. Asta înseamnă citirea printre cuvinte și înțelegerea când ceva mai serios se ascunde sub suprafața răspunsului lor. Înseamnă a pune întrebări suplimentare şi a reveni la subiect dacă simţi că ceva este în neregulă (sau chiar şi atunci când ceva pare important pentru persoana respectivă, cum ar fi un eveniment special sau o vizită importantă). Înseamnă să știi ce altceva se întâmplă în viața lor, care poate sau nu să le afecteze munca.

2. „Cum te pot ajuta?”

Delegarea și cunoașterea momentului în care trebuie să te retragi sunt abilităţi ale unui şef bun, dar asta nu înseamnă să îţi laşi angajații să se descurce singuri. Verifică dacă au nevoie de ajutor sau doar să vorbească despre o provocare prin care trec – mai ales că, e posibil să le fie teamă să te abordeze cu o asemenea problemă.

Această întrebare ar trebui dublată de orice manager care se află mereu în întâlniri sau e departe de echipa lui. Indiferent dacă vrei să sau nu, această lipsă a prezenței se poate traduce în „Nu-mi pasă” sau „Nu am timp pentru problemele tale”. Iar această simplă întrebare te poate ajuta să te asiguri că nu acesta este mesajul pe care echipa ta îl primește.

În fiecare lună

O dată pe lună (cel puțin), ar trebui să abordezi aceste subiecte importante pentru a te asigura că echipa ta este pe calea cea bună:

3. „Aceasta este ceea ce vreau să prioritizezi …”

Deseori, obiectivele şi strategiile se schimbă, și este posibil ca angajații tăi să fie confuzi şi să se străduiască din greu să îşi dea seama spre ce să-și concentreze energiile. Când se întâmplă acest lucru, nu explica doar de ce se întâmplă, ci și modul în care va afecta fiecare persoană și dacă trebuie să-și reorganizeze programul, responsabilitățile sau prioritățile.

4. „Aceasta este zona în care aș vrea să văd o creșterea în luna următoare …”

Oferirea de feedback permanent este esențială pentru ca angajații tăi să continue să se dezvolte și să muncească excelent. Dacă o faci săptămânal sau chiar zi de zi, este minunat, dar este perfect normal să-ţi iei timp, măcar o dată pe lună, pentru a trece peste orice probleme recurente sau greșeli mai mari pe care aceştia le pot face. Doar asigură-te că urmăreşti orice feedback cu nişte indicatori clari de îmbunătățire și o planificare în timp, astfel încât obiectivele să fie realizabile. Acesta este un moment excelent pentru a oferi și feedback pozitiv!

5. „Ce pot face pentru a te ajuta să îţi atingi obiectivele?”

Cei mai buni manageri știu că ei pot fi cei mai buni susţinători, dar și cei care pun cele mai mari piedici. Aşadar, punând această întrebare, poți să te asiguri că nu le stai, întâmplător, în cale.

În fiecare semestru

Aceste întrebări se referă la parcursul profesional al angajaților tăi – dacă le pui trimestrial, sunt şanse mari să îi menţii performanți și să construieşti o echipă mai puternică și mai fericită.

6. „Care sunt obiectivele tale pe termen lung?”

Încearcă să identifici unde îşi doresc să fie în trei luni, șase luni sau într-un an. Ai putea fi surprins să afli că doresc să preia proiecte pentru care aveai nevoie de un responsabil. Sau, poți descoperi o pasiune ascunsă pe care nu ştiai că o au. De asemenea, ai putea afla că performanțele lor mediocre recente se datorează faptului că lucrează la proiecte de care nu sunt încântați. Înțelegerea tuturor acestor lucruri te va ajuta să te concentrezi asupra punctelor-forte și să îi încurajezi să producă cele mai bune rezultate.

7. „Ce competenţe ai dori să îţi dezvolţi / să continui să îţi dezvolţi?”

Similar cu cele de mai sus, acest lucru rezumă clar competenţele cu care sunt şi cele cu care nu sunt ok. Acest lucru te poate ajuta să îţi dai seama de ce instruire ar putea avea nevoie sau ce sarcini ar putea prelua pentru a-şi dezvolta acele competenţe.

Deşi toate acestea pot părea nişte reguli cioplite în piatră, în viaţa de zi cu zi, îţi poţi permite să iniţiezi aceste conversații cât de des sau rar simţi că este cazul. Poate doreşti să oferi feedback mai des sau crezi că este esențial să revizuieşti obiectivele pe termen lung, o dată pe lună – și asta este bine.

Doar asigură-te că ai cu adevărat aceste discuții. Îți vor face munca mai ușoară, iar echipa ta va avea mult mai mult succes.

Sursa: Themuse.com

Foto: Unsplash

Citește și Cum să construiţi o echipă care încalcă regulile și, de ce ar trebui să faceţi asta.