Serviciul pentru clienți nu este static, ci se schimbă în funcție de vremuri. Telefoanele mobile au înlocuit apelurile pe fix, la care puteai răspunde doar de acasă. Emailurile au înlocuit telefoanele. Pentru a menține clienții existenți și pentru a atrage alții noi aveți nevoie de servicii de ultimă oră. Consumatorii au de patru ori mai multe șanse să cumpere de la un concurent după o problemă privind serviciul pentru clienți decât în urma unui produs, conform cercetărilor Bain & Company. Cu toate acestea, serviciile pentru clienți nu sunt ieftine. Investiți înțelept, luând în considerare aceste cinci tendințe care vor contura serviciul pentru clienți în următorii cinci ani, scrie entrepreneur.com.
Citește și: Moduri prin care inteligența artificială îmbunătățește serviciul pentru clienți
Social media vor deveni canale de bază
Doar 13 la sută dintre consumatorii de peste 55 de ani au folosit social media în scopuri de servicii pentru clienți, a arătat un studiu Microsoft; pe de altă parte, 55% dintre cei între 18 și 34 de ani au făcut asta măcar o dată. Deoarece Millennials și generația Z alcătuiesc o cotă din ce în ce mai mare a pieței dvs., este probabil ca divizia de social media să se ocupe de mai mult de jumătate din cererile dvs. care viează servicii pentru clienți.
Cei care vă administrează conturile pe rețele de socializare trebuie să înțeleagă produsul sau serviciul. Folosiți chatbot-urile pentru a răspunde la întrebări comune, economisind timp astfel încât oamenii dvs. să poată face față problemelor mai complexe.
Automatizarea va primi atingerea umană
Automatizarea și AI sunt subiecte fierbinți în fiecare sector, iar serviciul pentru clienți nu face excepție, dar atunci când clienții aud „automatizarea serviciilor pentru clienți”, se gândesc la mailuri automate și roboți care fac spam. În perspectiva utilizatorului, acest tip de automatizare este mai rău decât orice.
Folosit bine, software-ul de servicii pentru clienți poate reduce din timpul și stresul unui agent fără a șterge atingerea umană. Furnizorul de software pentru centrele de contact Five9 sugerează că agenții utilizează servicii de transcriere în timp real, care pot obține o precizie de 95 la sută cu acordarea atenției personalizată, astfel încât să se poată concentra mai mult pe client și mai puțin pe erorile de transcriere. Automatizarea va fi o necesitate, dar este cel mai bine folosită pentru a ajuta lucrătorii umani.
Pregătirea serviciului pentru clienți va fi realizată în toată compania.
Angajații precum inginerii și marketerii ar putea să nu interacționeze direct cu clienții, dar au nevoie de abilități de servicii pentru clienți. Motivul este importanța crescândă a UX-ului dvs. Pentru a oferi o experiență mai bună, toată lumea trebuie să cunoască puncte și soluții privind problemele clienților. Încurajați oamenii să gândească dincolo de rolul și subiectul lor imediat. Compania de software de marketing HubSpot și-a pregătit echipa de conținut nu doar pe marketing sau scriere, ci și pe modul de reprezentare a companiei online. Asigurați-vă că toată lumea știe să se refere la produsul și marca dvs.
Citește și: Secretul din spatele serviciului clienți: singurul lucru pe care trebuie să-l faceți
Dacă veți crește și vă veți menține baza de clienți până în anii 2020, va trebui să inovați. Tehnologia va fi esențială, dar aceasta trebuie să sprijine personalul de servicii pentru clienți, nu să îl înlocuiască. Înainte de începerea noului deceniu, asigurați-vă că echipa dvs. este bine pregătită.