Beneficiile inteligenței artificiale în serviciul pentru clienți

Beneficiile inteligentei artificiale in serviciul pentru clienti

Inteligența artificială este peste tot în jurul nostru în acest moment, iar beneficiile tehnologiei abia încep să devină evidente. Multe companii au integrat cu succes AI în propria lor activitate în diverse moduri, iar unul dintre domeniile care au beneficiat cel mai mult este serviciul pentru clienți. Există multe modalități de a oferi un serviciu mai bun și mai eficient pentru fiecare persoană care folosește serviciile unei companii, iar integrarea AI la nivel fundamental este, fără îndoială, una dintre cele mai eficiente mișcări pe care le-ar putea face o companie.

Citește și: 5 trenduri care vor remodela serviciul pentru clienți în următorii 5 ani

Iată câteva moduri în care serviciul pentru clienți poate beneficia de integrarea inteligenței artificiale.

Creștere rapidă

Unul dintre lucrurile minunate despre utilizarea AI în acest context este că facilitează o creștere rapidă. Acest lucru este important pentru orice companie, deoarece creșterea constantă este scopul principal al majoritatății organizațiilor. Dar lucrurile pot deveni foarte dezordonate atunci când serviciul pentru clienți este adus în ecuație. Este ceva care poate fi foarte dificil de extins, mai ales fără o abordare încercată și dovedită, supravegheată de cineva cu suficientă experiență. Cu ajutorul AI, totuși, această problemă este totuși rar întâlnită, deoarece scalarea se poate face foarte natural și fără blocaje.

Identificați ușor problemele clienților

Clienții nu știu întotdeauna ce vor, chiar și atunci când cred că o fac. Înțelegerea acestui lucru este unul dintre principiile de bază ale furnizării unui serviciu de calitate pentru clienți. Este importantă identificarea preocupărilor fiecăruia dintre clienți și abilitatea de a le direcționa în mod specific, iar acest lucru este mai ușor decât oricând cu ajutorul soluțiilor AI moderne. Cu doar puțină informație, veți putea afla exact ce dorește fiecare dintre clienții dvs., cum să-l livrați și ce puteți face pentru a vă schimba serviciile pentru a le potrivi mai bine. Acest lucru poate fi realizat la un nivel de bază, permițându-vă să controlați fiecare aspect al activitatății organizației în acest sens.

Oferiți suport proactiv

AI vă poate permite să oferiți un sprijin proactiv clienților. Asta înseamnă că uneori veți putea identifica probleme înaintea clientului însuși și veți putea aborda lucrurile din culise fără a afecta în vreun fel experiența utilizatorului. În consecință, unele probleme vor fi rezolvate înainte ca un client să aibă chiar șansa de a vă aborda despre ele. Acest lucru ar putea suna ca magie, dar deja se întâmplă în multe industrii și este foarte probabil să continuăm ca o tendință în avansare.

Citește și: Moduri prin care inteligența artificială îmbunătățește serviciul pentru clienți

Chatbot-urile s-au dovedit deosebit de utile în aducerea acestor funcții în prim-plan. O soluție bine concepută nu poate oferi doar răspunsuri instantanee, dar poate fi, de asemenea, mai mult sau mai puțin indistinctivă de un operator uman real. Acest lucru există deja în multe domenii, iar companii precum Facebook și Microsoft au făcut experimente grele în acest sens. Chiar și mai multe servicii casual, cum ar fi Discord, oferă acum bots alimentați cu AI pentru diverse scopuri, scrie business.com.

Învățarea și adaptarea

AI este foarte eficient când vine vorba de învățare și adaptare la noile schimbări. Acest lucru se remarcă în special în domenii precum învățarea automată. Există multe aplicații în general, iar multe dintre ele au o legătură directă cu serviciul pentru clienți. Puteți integra cu ușurință sistemele de învățare în multe părți ale operațiunilor dvs., colectând date despre comportamentul utilizatorului și analizându-le pentru a identifica tiparele și tendințele utile. Cu timpul, veți ști exact ce doresc clienții dvs. în ansamblu și cum să le oferiți ceea ce au nevoie. Și mai bine, veți avea o înțelegere profundă a pieței dvs. care nu poate fi asociată concurenților care nu se bazează pe tehnologie similară.

Aceasta este o parte din motivul pentru care integrarea inteligenței artificiale în munca dvs. este atât de importantă și un subiect atât de fierbinte chiar acum. Nu este vorba doar de a oferi un serviciu mai bun clienților. De asemenea, este vorba de a rămâne în legătură cu tendințele actuale ale pieței și de a vă adapta la schimbările din domeniul dvs. Acest lucru vă va face mai competitiv în comparație cu alte companii din industria dvs. și, la rândul dvs., vă va permite să ieșiți mai ușor în evidență și să faceți o impresie bună.

Urmărirea ușoară a performanței

Urmărirea performanței companiei dvs. este un alt subiect care este centrul dezbaterilor constante. Este adevărat că nu există o soluție unificată pentru acest lucru. Dar este important să înțelegeți implicațiile puternice ale AI în acest domeniu. Puteți implementa sisteme care vor analiza performanțele operațiunilor dvs. în interior și în exterior. Urmărirea performanței este un câmp foarte complex în majoritatea cazurilor.

Citește și: De ce oamenii voştri de vânzări ar trebuie să petreacă mai mult timp cu serviciul clienți

Este posibil să fiți în măsură să integrați această urmărire a performanței în unele sisteme pe care le utilizați deja. În general nu este foarte dificil de făcut dacă ați actualizat structura generală a companiei cu tendințele actuale.

Prevedeți tendințele viitoare

AI poate fi de asemenea excelent pentru a prezice viitorul pieței dvs. Acest lucru poate fi foarte util pentru a determina modul în care ar trebui să vă schimbați abordarea pentru serviciul clienți. În plus, tehnologia vă poate permite chiar și să eficientizați configurarea organizației dvs. prin reducerea unor părți despre care știți că nu vor fi relevante în viitorul apropiat. Acest lucru poate fi făcut cu ușurință cu ajutorul tehnologiei corecte și integrarea AI în serviciul dvs. pentru clienți la un nivel profund, fundamental, fiind una dintre cele mai bune mișcări pe care le-ați putea face în acest sens.

Desigur, AI nu este o baghetă magică. Necesită suficientă introducere de date pentru a putea face predicții viabile pentru viitor. De aceea este atât de important să-l integrați în cât mai multe sisteme. Acest lucru vă va ajuta să vă asigurați că AI poate „vedea” cât mai mult posibil operațiunile dvs. curente.

Citește și: 5 reguli în relația cu clienții care îți vor crește profitul cu 18 procente

Concluzia este că este imposibil de ignorat impactul AI. În realitate, poate fi dăunătoare pentru organizația dvs. Faceți-vă timp pentru a explora ceea ce vă poate oferi AI cât mai devreme, deoarece nu este doar un trend care va dispărea. Există multe motive pentru a crede că AI este aici pentru mult timp și va deveni mai proeminentă în multe sectoare ale vieții noastre.