Cum comunică departamentele de sales și marketing la nivel organizațional, în 2019, și care sunt schimbările care ne așteaptă

La Sales & Marketing Conference, s-a vorbit despre provocarile departamentelor de marketing si sales, din prezent si din viitor.

În urmă cu 15-20 ani, accentul vânzărilor se punea pe empatie, pe puterea de convingere, pe șansa de a dezvolta o relație cu clientul. În prezent, din cauza migrării către online, una dintre abilitățile oamenilor de vânzări a devenit puterea de analiză: este important să culeagă informații, să creeze pattern-uri și să încerce să creeze o legătură cu clientul. La Sales & Marketing Conference, s-a vorbit despre provocările departamentelor de marketing și sales, din prezent și din viitor.

Conferința a început cu Liliana Caimacan – Business Transformation Strategist / Professor of Practice Hult International Business School (UK) –, care a vorbit despre brandurile cu obiectiv. Cum arată brandurile din 2019 și ce înseamnă acestea pentru generațiile noi: „Un brand cu purpose are o misiune cu impact major, în cele trei sectoare: people, society, planet. Un brand cu purpose este aproape de consumator, acolo unde este el. Pentru a construi un astfel de brand, trebuie să fii relevant, să faci ceva pentru societate. Generația Z își dorește și se conectează cu mărci care fac ceva pentru comunitate și oameni. Este un trend foarte puternic, iar așteptările sunt la fel de mari.”

În continuare, Viorel Ruse – Chapter Lead Marketing, Ing Bank România – a menționat schimbările la nivel organizațional și nevoia de transformare continuă în interiorul unei companii. „Rolurile liderilor s-au modificat. Au intervenit și intervin alte provocări: să fii cu un pas înainte în dezvoltarea pieții, să îți muți atenția în mod constant de la oameni la conținut și invers. Este important să reușești să inspiri și nu să critici; să crezi în oameni, să îi susții și să îi încurajezi.”

La exemplul unui brand cu purpose s-a referit Anca Roman – Touchpoints, Media & Communication Manager, Frieslandcampina România –, care a prezentat ca studiu de caz o campanie adresată părinților care trec prin procesul de educare al celor mici: „Din dorința de a le oferi copiilor mai mult decât au primit ei în copilărie, părinții de azi au devenit obsesiv de preocupați să-și educe copiii corect, după manual. Din această cauză, părinții ajung să se teamă constant că fac greșeli în educația copiilor lor. Campania Napolact și Readynation încurajează părinții să scape de frica de a greși și să-și recapete tihna, oferindu-le sprijinul de care au nevoie ca să se implice în continuare cu iubire și grijă în educația copilului.”