Articol de: Vera Iurcu
Vă prezentam anterior un studiu de caz, cu analiză pe industria automotive, în care arătam cum a reușit o companie să găsească metode mai puțin tradiționale pentru a îmbunătăți procesul de recrutare și retenție a angajaților, în contextul în care oamenii din HR afirmă tot mai frecvent că trăim într-o piață a candidaților.
După cum menționam și în materialul anterior, Carmen Bărbulescu, HR Plant Manager, ADIENT AUTOMOTIVE, spunea că, în cazul lor, metodele clasice de recrutar nu au generat rezultatele așteptate. O problemă majoră în acest sens este și faptul că, în industria în care activează, angajații trebuie să îndeplinească anumite condiții specifice. Printre acestea ar fi competențele de coasere la mașina de cusut, rezistența la un program de muncă dificil și o stare fizică bună, rezistență la munca în picioare.
Tot aici, trebuie de spus că mulți specialiști în resurse umane recunosc faptul că piața forței de muncă a devenit mult mai selectivă, iar potențialii candidați nu mai vin către angajatori, ci așteaptă ca aceștia să meargă către ei.
Astfel, una dintre soluțiile găsite de către Adient a fost să deschidă mai multe rute către localități din tot județul Prahova și Dâmbovița. În prezent, sunt 26 de rute cu autobuzul pe care angajații le folosesc pentru a veni la serviciu. Ce-am făcut în acest sens?
Dar până să facă acest lucru, au decis să meargă ei în fiecare dintre localitățile respective și să recruteze. Au făcut prezentări ale companii, ale ofertei de muncă și, nu în ultimul rând, au prezentat programul de recrutare pe bază de recomandări.
„Contează foarte mult pentru ei să te duci în calitate de reprezentant al companiei. Este un efort foarte mare din partea oamenilor de resurse umane, dar vă spun că funcționează. De ce? Oameni au mai multă încredere când te văd pe tine, reprezentant al companiei, venind în fața lui. Ești un garant pentru locul de muncă pe care îl oferi”, afirmă Carmen Bărbulescu. Atunci au folosit metoda caravanei mobile. Au împărțit fluturașe cu oferta de lucru și inclusiv cu cifra salarială.
Dintr-un plan de angajări de 270 de oameni, până la 18 septembrie, această metodă i-a ajutat să recruteze 255, deci rata de succes este de 95%. „Este un efort foarte mare din partea oamenilor de HR, dar cine poate mai bine să vândă joburile noastre decât noi? Nimeni nu poate să facă asta, pentru că nimeni nu-și dorește atât de mult să-și aducă oameni în companie”, concluzionează Carmen Bărbulescu, HR Plant Manager, ADIENT AUTOMOTIVE.