Pe ce să ”pariezi” ca să câștigi în marketingul B2B (partea a 2-a)

Pe ce sa ”pariezi” ca sa castigi in marketingul B2B (partea a 2-a)

Dacă în prima parte a articolului despre tacticile cheie din marketingul B2B am vorbit despre branding și inițiative de brand, despre cât de puternic este video marketingul și cât de important este marketingul de conținut, vom continua cu alte trei zone esențiale pe care este bine să se concentreze toate companiile care vor să obțină rezultate în mod eficient.

  1. Experimentarea cu tehnologiile emergente

Nici o listă de listă de tendințe cu privire la tacticile de marketing B2B nu se poate considera relevantă fără a acorda atenție și tendințelor și tehnologiilor emergente. Este vorba despre tehnologii precum căutarea vocală, inteligența artificială (AI), automatizările de tot felul, chatboții, realitatea virtual și augmentată (VR&AR) și Internetul Lucrurilor (IoT), printre multe altele.

Citește și: Sarcini pe care trebuie să le automatizezi în procesul de marketing de conținut

Pentru mulți marketeri B2B, aceste tehnologii emergente sunt incredibil de abstracte și aplicarea directă nu este întotdeauna evidentă. În perioada următoare se vor vedea multe firme care experimentează cum săutilizezeacestetehnologiiemergente.

Iată câteva idei și potențiale direcții de explorare:

  • Optimizarea căutării vocale pentru dispozitivele cu asistență personală
  • Chatboți pentru vânzarea de servicii (pe lângă chatul live)
  • Folosirea inteligenței artificiale pentru a identifica tendințele și a oferi informații suplimentare clientului
  • Folosirea realității virtuale și/sau augmentate în cadrul evenimentelor de PR pentru o a da o experiență memorabilă participanților
  • Integrarea tehnologiilor emergente în prezentările de soluții oferite clienților

2. Conversia, nu doar generarea, oportunităților

Pe măsură ce marketingul B2B se maturizează, se concentrează mai mult nu doar pe generarea ci și pe conversia oportunităților.

După ce blogurile generează trafic, o parte din acesta poate fi direcționat către conținut ce poate fi accesat numai după completarea unui formular, generând oportunități. Dar cât de valoroase sunt oportunitățile care nu fac parte din partea de jos a pâlniei de vânzare? Conținutul poate ajuta și în această situație.

Citește și: Marketingul prin email. Cum poate fi îmbunătățit

Folosind materiale video care să aducă în prim-plan referințele clienților, dar și studii de caz pentru fiecare tip de client sau industrie în parte se pot da argumentele necesare pentru a face o oportunitățile să fie convertite eficinet. O rată de conversie bună va ajuta majoritatea directorilor de marketing în a-și justifica bugetele primite și pentru a arăta aportul seminificativ adus dezvoltării afacerii.