Articol de: Rodica Nicolae, Manager Express
MMM Consulting împlinește, anul acesta, 15 ani de existență. Ceea ce înseamnă că s-a născut în 2003, într-o perioadă în care nu mulți dintre noi consumam încă training și consultanță pe pâine, dimineața, la prânz și seara. Momentul aniversar a fost un bun prilej să stau de vorbă cu Madi Rădulescu, fondatoarea companiei, dar și Executive Coach, facilitator și trainer, în cadrul aceleiași entități.
Apropo de dinamica leadershipului – unul dintre conceptele de interes în programele dvs. – cum a evoluat leadershipul românesc, în acești 15 ani? Ce s-a schimbat în stilul de conducere a oamenilor?
Ar fi dificil de dat un răspuns precis la această întrebare, însă pot face câteva observații legate de felul în care liderii români au devenit mult mai atenți la oamenii lor, comparativ cu perioada anterioară lui 2000. Preocuparea pentru a înțelege cum gândesc oamenii, ce îi motivează, pentru a găsi metode de a lucra cu mai multe generații la locul de muncă a fost vizibilă. Este foarte adevărat însă că noi lucrăm mai ales cu multinaționale unde, atât nevoia, cât și posibilitatea de a urma tendințele internaționale este mai mare. Dar aș remarca ce s-a întâmplat mai degrabă în ultimii cinci ani, când liderii din mediul de afaceri local au fost mult mai prezenți în aspecte legate de societatea românească în ansamblu. A crescut în mod vizibil preocuparea lor pentru integrarea generațiilor tinere și pentru a face din companiile pe care le conduc adevărate școli de meserii, de competențe necesare viitorului și dezvoltării economice. Am trecut de perioada de criză în care preocuparea liderilor era prioritar aceea de a-și salva companiile. În ultimii 4 – 5 ani, vedem o reconectare a liderilor la oamenii lor.