6 strategii pentru crearea unei culturi antreprenoriale

6 strategii pentru crearea unei culturi antreprenoriale

Mulți dintre antreprenori se concentrează pe crearea unei culturi organizaționale solide, în care angajații să aibă aceleași valori și să lupte pentru aceeași misiune. Cum ar fi, însă, dacă aceștia și-ar îndrepta atenția spre crearea unei echipe de antreprenori, prin dezvoltarea unei culturi antreprenoriale? www.inc.com a identificat câteva strategii prin care poți face asta.

Oferă feedback constructiv

Când un angajat vine cu o idee, fie ea bună sau rea, este important să îi oferi un feedback. Arată-i unde a greșit și ce poate face mai bine și desenează-i chiar o schiță cu lecțiile pe care trebuie să le învețe. În acest fel, va învăța să se evalueze singur după fiecare decizie luată.

Experimentează

Nu există nici un lucru care să nu poate fi îmbunătățit. Încurajează-ți angajații să aducă schimbări care vor avea un impact pozitiv asupra companiei. Oferă-le ocazii de a inova, de a descoperi lucruri noi și de a îmbunătăți sistemele existente. Google are o politică prin care angajaților le este permis ca 10% din munca lor să o dedice dezvoltării unor idei nebunești, în care ei cred.

Lasă-i să conducă

Dacă îți dorești ca angajații tăi să se dezvolte ca antreprenorii, trebuie să le oferi posibilitatea de a conduce. Nu te poți aștepta să aibă aptitudini manageriale, dacă nu au fost puși în această situație. În funcție de performanța lor, oferă-le niște sarcini cu mai mare responsabilitate și vezi cum se descurcă. Oferă-le sprijinul tău în tot acest proces.

Abilități în vânzare

În loc să construiești o companie în care unii oameni să facă munca și alții să o vândă, mai bine te orientezi în a construi o companie în care toată lumea vinde. De la recepționistul clădirii până la un executiv, toată lumea ar trebui să fie în măsură să vândă produsele companiei. Angajații sunt ambasadorii companiei.

Autonomie și independență

Oferă-le oportunitatea angajaților tăi de a lua singuri decizii și arată-le apoi care au fost consecințele acelor acțiuni. Totodată, lasă-i să își stabilească anumite scopuri și să își dea seama singuri ce trebuie să facă pentru a le atinge. Înlocuiește modelul vechi de business cu unul nou, care le permite acestora să facă toate aceste lucruri. În felul acesta, crește capacitatea lor de a lua decizii, dar și autonomia și independența, atât de necesare unui bun antreprenor.

Citește și 4 comportamente pentru crearea unei culturi a încrederii

Să dezvolți abilitățile unui angajat într-un anumit domeniu este de ajutor, însă este cu mult mai important ca acesta să dezvolte abilități antreprenoriale, în cazul în care va dori să avanseze. În acest fel, va fi pregătit din timp pentru o poziție de conducere. Chiar dacă acest lucru nu se întâmplă, el își va putea folosi aceste competențe și în poziția actuală, aducând valoare adăugată companiei. Este esențial ca angajații tăi să fie buni antreprenori, indiferent de poziția pe care o ocupă.

Foto: Pixabay