5 sfaturi practice pentru lideri, în relația cu riscul

Ca lider si manager, unde te situezi pe scara apetentei pentru risc.

Dacă, în schimb, constatați că echipa înclină preponderent către una dintre extremele spectrului, cel mai bine este să vă uitați în oglindă. Echilibrând propria abordare, veți face loc și altor comportamente mai deschise către risc sau mai atente la riscurile extreme.

Un mod banal prin care îi menținem pe coechipieri într-o zonă de evitare a riscului este micromanagementul sau perfecționismul. (Știți voi, atunci când corectăm până la ultima virgulă ceea ce fac membrii echipei, așa, pentru că noi suntem experții.)

Recomandare: ca lider, cere sprijinul unui coach ca să-ți flexibilizezi stilul de lucru; în echipă, recunoaște diversitatea și contribuțiile, alocă permanent noi responsabilități oamenilor, implică-i cu adevărat în decizii.

  1. Ideea de bază: cât de buni suntem la învățare?

Ca multe alte lucruri care ni se întâmplă în industry 4.0 și leadership 4.0, cel mai sănătos ar fi să privim totul prin prisma unui permanent antrenament al abilităților de învățare. Dacă spun ”growth mentality” ce înseamnă asta pentru echipa voastră? De la mentalitate încep lucrurile. Un lider bun schimbă paradigme și mentalități.

Dar dacă discutăm despre zona foarte pragmatică, devenim mult mai buni în a ne adapta și a învăța din mers dacă: încurajăm diversitatea, creăm obiceiuri de schimb de experiență și lecții de reținut, perfecționăm instrumentele de knowledge management, avem planuri de învățare în fiecare trimestru (la întrebarea ”ce ai învățat nou anul acesta, ce domeniu nou ai explorat”, fiecare dintre membrii echipei ar trebui să aibă un răspuns fain).

Recomandare: fiecare echipă este o enciclopedie și evenimentele / ședințele de echipă trebuie să se axeze mult mai mult pe învățare și schimb de experiență. Adesea, acum, sunt mai degrabă operaționale sau de strategie / planificare.

Pentru curioși, ce-ar fi să vă autoevaluați apetitul pentru risc? (http://www.humanmetrics.com/risk-taking/quiz)

Mult curaj!

(Foto: www.gotcredit.com)


Diana Voicu este specializată în marketing, vânzări, comunicare și PR. În prima parte a carierei sale, vreme de opt ani, a fost ziarist de radio și televiziune, a lucrat pentru agențiile de presă Reuters și Associated Press și a lansat, ca redactor-șef, revista Elle în România. Din 1998, a intrat în business, mai întâi ca director de marketing al unei mari companii de distribuție. Mai apoi, i s-a alăturat lui Ion Țiriac, în cadrul Fundației Olimpice Române, pentru a asigura finanțarea loturilor olimpice ale României din fonduri obținute de la sponsori. A fost director de marketing al Alexandrion Group și director de conferințe în cadrul grupului Forum Invest-Media On. Începând cu anul 2004, Diana a ales o carieră de trainer și consultant de resurse umane, mai întâi în cadrul companiei Response, apoi pe cont propriu. Din 2008, Diana a creat și coordonat, în cadrul MMM Consulting, proiecte de instruire și dezvoltare a resurselor umane și a contribuit la formarea câtorva sute de traineri sectorul bancar din cadrul BCR, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania, Bancpost, BRD etc.