Cum ții pasul cu vremurile, în training?

Am fost intrebata cum au evoluat, in cei 17 ani de activitate ai MMM Consulting pe piata de training

Am fost întrebată cum au evoluat, în cei 17 ani de activitate ai MMM Consulting pe piața de training, cererile de cursuri? Este clar că s-au schimbat multe lucruri, însă, în ce direcție? Și care ar fi pașii următori pentru a ține ritmul cu vremurile?

Dezvoltarea în management și leadership a mers în siajul inițiativelor de schimbare organizațională necesare pentru adaptarea la noul context economic și la progresele din industrie și din tehnologia informatică. Nu de alta, dar programele trebuie să sprijine managerii și angajații să facă față noilor condiții, să le înțeleagă, să fie mai capabili să le explice oamenilor pe care îi conduc cerințele pe care le au organizațiile, motivațiile din spatele unor decizii, constrângerile în privința resurselor și abilitățile noi pe care tehnologia le cere, pentru a putea fi utilizată și integrată în viața de zi cu zi.

Programele de însușire a acestor abilități nu au făcut decât să urmeze nevoia business-urilor de a-și găsi noi căi să capteze atenția oamenilor și să-și motiveze oamenii să își formeze obiceiuri noi de muncă și interacțiune.

Cel puțin asta am simțit în evoluția proiectelor noastre în cei 17 ani. Deși aveam deja o experiență de zece ani în domeniul educației manageriale, când am pornit MMM, în 2003, voiam să concep ceva cât se poate de personalizat care să răspundă la întrebări concrete și să soluționeze probleme concrete pe care clienții mei le aveau în viața de zi cu zi: lucram cu echipe de vânzări care trebuiau să se familiarizeze cu noțiuni legate de vânzarea consultativă și care aveau nevoie să învețe să comunice altfel și să construiască relații bazate pe încredere. Lucram cu manageri proaspăt promovați care aveau nevoie să înțeleagă ce înseamnă să organizezi și timpul altora, nu numai pe al tău. Era începutul evenimentelor de training care vorbeau despre leadership și despre motivare și căutam modele care să explice mai bine diferența între un manager și un lider, lucram în foarte multe proiecte de teambuilding. Era o dinamică extraordinară și foarte multe dintre tematicile de atunci sunt încă extrem de valabile azi.

Au fost câteva momente-cheie în evoluția acestei piețe, în ultimii 17 ani

Unul a fost legat de momentul pre-aderării României la Uniunea Europeană. Mediul de business se dezvolta și oportunitățile de a dezvolta proiecte în zona de soft skills erau multe. A fost o perioadă în care teambuilding-urile erau dese, cu tematici care cereau multă creativitate, se miza mult pe crearea de entuziasm, de sportivitate, de dinamică de creștere. Creșterea economică și oportunitățile apăreau peste tot, iar asta se vedea și în mesajele pe care fiecare proiect de training le includea.

A fost momentul în care au început să se consolideze jucători mari, care și astăzi sunt jucători mari, dar și în care au apărut o multitudine de companii mici și de freelanceri.