4 fraze aparent nevinovate, pe care liderii nu ar trebui să le spună vreodată

4 fraze aparent nevinovate, pe care liderii nu ar trebui sa le spuna vreodata

Când eşti manager, angajații  tăi urmăresc în mod constant să vadă cum te comporți și ce spui. Ca rezultat, este important să fii asumat cu privire la alegerea cuvintelor, în orice situație. Ca șef, există anumite lucruri pe care, probabil, nu ar trebui să le spui.

Cu siguranţă eşti conștient de expresiile mai evidente, cum ar fi:

  • „Fac asta doar pentru că mă obligă corporaţia”.
  • „Nu ar trebui să-ți spun asta, dar …”
  • „Trebuie să bârfesc un pic în legătură cu [Persoana] …”

Cu toate acestea, în plus față de aceste declaraţii evidente, există și alte câteva fraze care, deși aparent sunt inofensive, ar putea să te rănească pe tine și pe echipa ta.

  1. „Continuați să faceți ceea ce faceți”

Liderii spun adesea acest lucru celor cu performanțe înalte – membrilor echipei care nu au nevoie de ghidare şi ştiu că se pot baza pe ei pentru a livra conform aşteptărilor. Intenția e de a-i încuraja să continue să lucreze, informându-i că știu că fac o treabă bună.

Cu toate acestea, realitatea e cu totul alta, angajaţii care performează se simt extrem de frustraţi de  acest tip de feedback.

De ce? Pentru că sunt adesea ambițioşi. Ei vor să avanseze în carieră, și ei doresc un feedback care îi va ajuta să crească. Lipsa criticii constructive uneori îi irită atât de mult încât sunt înclinați să caute alte oportunități în care vor obține mentoratul de care au nevoie, pentru a continua să se dezvolte.

O alternativă mai bună

Pentru a-ţi menține satisfăcuţi şi cei mai buni angajaţi (și pentru a le menține dezvoltarea), încearcă: „Excelezi cu X. Hai să îţi oferim o oportunitate de a te dezvolta, oferindu-ţi mai multe șanse să faci Y.” Sau „Faci foarte bine! Să explorăm obiectivele carierei tale, astfel încât să mă pot asigura că te pregătesc pentru a fi gata pentru următorul pas. ”

  1. „A fost clar?”

În timp ce acest lucru ar putea părea un lucru rezonabil de spus, s-ar putea să nu îţi dea întotdeauna o imagine exactă dacă echipa ta înțelege sau nu mesajul dorit.

De exemplu, liderii cu adevărat buni oferă atât de multe informații încât își copleşesc audiența. În aceste cazuri, oamenii ar putea să nu știe de unde să înceapă să răspundă la întrebare. Mai mult, dacă această întrebare este pusă într-un grup, oamenii vor fi mai reţinuţi în a vorbi din teamă de a nu părea singura persoană care este confuză.

Chiar și în acele cazuri în care audiența ta consideră că totul este clar, este posibil să nu fie pe aceeași lungime de undă cu tine (ca atunci când vorbești cu un coleg și îţi dai seama că fiecare dintre voi a plecat de la întâlnire cu concluzii diferite).

O alternativă mai bună

În schimb, spune: „Să facem o scurtă trecere în revistă a concluziilor pentru a ne asigura că le-am specificat suficient de clar.” (Apoi, le poți revizui sau, mai bine, i-ai putea ruga pe ceilalţi să le revizuiască pentru tine)

  1. „Eșecul nu este o opțiune”

În timp ce acest lucru ar putea fi ceva potrivit pentru situațiile de viață și de moarte, pentru majoritatea liderilor, această expresie nu este una pe care ar trebui să o utilizeze prea des.

Deși se pare că setează obiective înalte, realitatea este că probabil va încuraja mediocritatea.

Gândeşte-te: Dacă oamenii se tem să facă greșeli, crezi că vor fi dispuși să experimenteze pentru a vedea dacă pot face ceva mai bun sau crezi că vor rămâne în siguranță în limitele a ceea ce știu?

O alternativă mai bună

Poți spune echipei tale: „Pentru a fi inovativi, probabil că va trebui să luăm câteva riscuri calculate. Nu vreau să facem greșeli cu intenție, dar se vor întâmpla în mod inevitabil. Să ne asigurăm că vom învăța din ele, ca să putem continua să creştem. ”

  1. „Nu-mi aduce probleme, adu-mi soluții”

Această declarație este de obicei menită să încurajeze rezolvarea problemelor și proactivitatea. De asemenea, am văzut-o spusă de șefii care doresc să împiedice angajații să se plângă necontenit de probleme în timp ce nu fac absolut nimic pentru a le rezolva.

Dar, poate împiedica oamenii să vorbească despre probleme importante pe care pur și simplu nu le pot rezolva. Acest lucru îi poate face pe lideri să nu știe în ce stadiu se află echipa lor.

De asemenea, poate crea o „cultură de suport” în care oamenii vin la discuții extrem de implicaţi în soluțiile lor. Drept urmare, ei sunt mai preocupați să-și vândă ideile decât să se ataşeze de grup pentru a lucra împreună.

O alternativă mai bună

Pentru a-ţi încuraja angajații să vorbească atunci când este necesar, încearcă: „Pentru a face acest loc mai bun, trebuie să fim conștienți de toate problemele – indiferent dacă știți sau nu cum să le rezolvați. De asemenea, sunt deschis să vă aud și soluțiile propuse, astfel încât să putem îmbunătăți colaborarea în mediul nostru. ”

Pentru a excela ca manager, trebuie să fii un bun comunicator. Când vorbeşti, ține cont de obiectivele tale și gândeşte-te critic la mesajele pe care vrei să le trimiți. Cu o astfel de comunicare asumată, șansele sunt că vei avea un impact pozitiv asupra echipei tale.

Sursa: Themuse.com

Foto: Pixabay

Citește și 4 moduri de a vă păstra angajații cei mai buni motivaţi