4 moduri de a-i păstra motivaţi pe angajații cei mai buni

4 moduri de a va pastra angajatii cei mai buni motivati

Ce părere aveţi despre a le da angajaţilor voştri sarcini cu termeni extinşi? Cel mai probabil, le-ați oferit astfel de task-uri angajaților care nu se simt suficient de provocați, celor ce nu reuşesc să se încadreaze în termenii de execuţie a sarcinilor sau celor care solicită mai multă muncă.

Ideea de bază este să adăugați pe lista lor de activităţi un proiect puțin în afara zonei lor de confort, forțându-i să-și dobândească noi abilități, să-și flexeze mușchii creativi și, în cele din urmă, să devină angajați mai performanţi.

Dar, desigur, uneori nu există resurse pentru a crea astfel de sarcini pentru echipa voastră. În acest caz, puteți să vă păstraţi angajații performanți implicaţi prin renunţarea la anumite măsuri sau prin impunerea constrângerilor potrivite.

Acest lucru poate suna contraintuitiv, având în vedere că aceștia sunt angajații cei mai competenți și cei pe care vă puteți baza că îşi fac treaba bine. De ce aţi dori să îi restricționați în vreun fel?

Un exercițiu periodic de explorare îi ajută pe manageri să își regândească constrângerile ca fiind pozitive și motivante. În cazul celor mai performanți angajaţi, luaţi în considerare impunerea constrângerilor care se încadrează în următoarele categorii:

  1. Timp

Pentru aproape toată lumea, o sarcină mai puțin solicitantă devine o provocare majoră dacă îi este impus un termen-limită.

În multe situații, constrângerile legate de timp există deja. Dar dacă nu sunt, iată câteva întrebări pe care le puteți pune angajaților voştri pentru a face un proiect mai dificil:

  • Pentru a atinge obiectivele anuale în nouă luni în loc de 12, ce ai face diferit?
  • Dacă ai fi plecat trei luni, ce ai face pentru a te asigura că lucrurile ar putea merge înainte fără tine?
  • Dacă ai ști că ai fi în rolul tău actual pentru maximum trei ani, ce ai face diferit?

Aceste răspunsuri pot oferi, de asemenea, soluții pe măsură ce vă ocupați de problemele de sănătate ale echipei, sarcini, întreruperi de roluri și așa mai departe.

  1. Bani

Ca și în cazul timpului, gândim constrictiv când fondurile sunt limitate.

Un raport „postmortem” efectuat pe 200 de companii care au ajuns la faliment a constatat că motivul numărul unu pentru care startup-urile finanţate au eșuat, este faptul că au rămas fără bani; pentru startup-uri nefinanțate, acesta a fost doar motivul nr. 10.

Finanțarea adecvată nu este un leac, iar buzunarele goale nu ne obligă neapărat la ceva.

Dacă aveți o idee, o întrebare simplă pe care să vi-o puteţi pune este „Care este cel mai simplu și mai ieftin mod de a testa acea idee?” Iată câteva alte întrebări specifice, pe care le puteți folosi pentru a vă provoca echipa:

  • Dacă proiectul tău ar trebui să fie profitabil ca entitate autonomă, care ar fi modelul tău de afacere?
  • Dacă ai avea doar jumătate din bugetul actual de marketing, ce ai face diferit?
  • Dacă ar trebui să fabrici un produs cu 25% mai puține componente, ce ai face?
  • Dacă ar trebui să reduci bugetul la jumătate și să livrezi același produs sau serviciu, ce ai face?
  • Dacă ar trebui să pui pe picioare o echipă, cu doar 80% din bugetul tău actual, ce ai face?

După ce discutați aceste întrebări, întrebați-vă angajații: „De ce n-ai face asta acum?”

„Necesitatea este mama invenției”. Acest aforism înglobează realitatea că disperarea și perturbarea merg, de multe ori, mână în mână. Când nu există nici o scară, încercăm o frânghie. Când suntem la capătul frânghiei, aruncăm o curea de care să ne prindem și alunecăm ca James Bond.

Când nu mai avem bani, când am epuizat posibilitățile disponibile prin canale convenționale, explorăm sau inventăm un nou canal.

  1. Competență

Lumea are nevoie de experți, dar are nevoie și de novici. Uneori, cele mai bune idei apar neștiind convențiile sau „cum se face”.

Pentru a vedea cum o lipsă de competențe poate deveni o constrângere valoroasă, întrebați-vă angajatul:

  • Ce probleme ar putea concurenții tăi (care știu puțin despre afacere) să creadă că le pot rezolva cu „naivitate”?
  • Dacă ai fi CEO pentru o zi și ai conduce compania pe baza experienței tale, ce ai schimba?
  • Ce ar fi dacă toată lumea din echipa ta ar fi nouă? Nu există experți, ci doar novici. Ce ai face diferit?
  1. Achiziţie

Provocarea constrângerilor legate de competență este achiziţia. Atunci când un expert are o idee, oamenii au mai multă încredere să-i ofere undă verde.

Deci, unul dintre cele mai importante lucruri pe care le puteți face este să solicitați membrilor echipelor cu constrângeri de competență să învețe să solicite și să obțină aprobarea pentru inițiativele lor. Chiar și atunci când știţi că are sens să spuneţi „da”, cereți angajaţilor să-şi susţină propunerea într-un mod care ar duce la câștigarea cumpărării.

Pentru a-i ajuta în acest sens, puteți întreba:

  • Dacă ar trebui să vinzi ideea ta unui copil de 10 ani, ce i-ai spune?
  • Dacă trebuie să îţi explici ideea unei persoane care vorbește o limbă diferită, cum ai schimba abordarea?
  • Să presupunem că lucrezi în marketing. Cum ai convinge echipa financiară să îţi aprobe ideea? Pentru echipa de produs, cum ai schimba abordarea?
  • Când eşti gata să urci la următorul nivel, cum ţi-ai susţine mișcarea şi beneficiile ei nu numai pentru tine, ci şi pentru echipa pe care o lași în urmă?

Pentru a vă ajuta angajații să crească și pentru a păstra satisfacția și entuziasmul celor mai performanți, vă recomand să utilizați una dintre aceste patru constrângeri. Vă încurajaţi echipa să gândească creativ, să îşi asume realizările și să deschidă calea pentru un succes și mai mare.

Sursa: Themuse.com

Foto: Pixabay

Citește și Conversații despre carieră, pe care şefii buni le au în mod obișnuit cu angajații lor