Cum acționezi ca nou lider de echipă?

Cum actionezi ca nou lider de echipa?

Evoluția pe scara ierarhică implică, inevitabil, și gestionarea unei echipe. Dacă înainte erai competent pe aria ta de competențe, acum trebuie să dezvolți aptitudini care țin și de management și leadership. La început, gestionarea unei echipe nu este cel mai ușor lucru. Oamenii au nevoi diferite, reacționează diferit și tu trebuie să fii acolo și să îi coordonezi cu brio. Pentru ca rezultatele să apară, trebuie ca mai întâi să te concentrezi pe oameni și pe modul în care este sudată echipa. Iată câteva sfaturi care ți-ar putea fi de ajutor la început.

Comunică

O apariție nouă la conducerea echipei creează, de obicei, o stare de neliniște. Membrii echipei sunt îngrijorați cu privire la schimbările care ar putea apărea și rămân reticenți. Ca să eviți acest lucru și să creezi o atmosferă plăcută la început de drum, fii deschis cu echipa ta. Vorbește-i despre tine, spune-i care sunt intențiile tale și cum îți dorești să evolueze lucrurile pe parcurs. Cu cât vei fi mai transparent, cu atât membrii echipei tale vor fi mai sinceri și deschiși cu tine. Autenticitatea atrage autenticitate. Este important să îi lași să te cunoască, înainte de toate.

Pune întrebări

Când preiei conducerea unei echipe, în loc să te poziționezi ca cel care deține răspunsurile, mai degrabă poziționează-te ca cel dornic să învețe. În acest mod, oamenii te vor considera abordabil și vor interacționa mai ușor cu tine. În plus, această situație e benefică și pentru tine. Vei afla mai multe lucruri despre echipa pe care o conduci și despre noua poziție și vei fi mai bine pregătit. Avansarea nu înseamnă neapărat deținerea tuturor răspunsurilor, ci este o nouă provocare, care vine cu un pachet nou de lecții. Așadar, fii deschis și pune multe întrebări la început. Vei crea o conexiune cu membrii echipei și vei fi mai informat.

Descoperă intențiile fiecăruia

Ia-ți timp și vorbește cu fiecare dintre membrii echipei tale. Rezervă-ți o oră pentru fiecare în prima săptămână ca lider de echipă. Întreabă-i ce le place să facă, care sunt aspirațiile lor, ce îi motivează, la ce se consideră competenți. În acest mod, îi vei cunoaște mai bine și poate vei descoperi abilități pe care altcineva nu le-a văzut la ei. Nu întotdeauna poziția pe care se află cineva este și cea care îl pune cel mai mult în valoare. Încearcă să îi observi pe fiecare dintre ei și să vezi care le sunt aptitudinile. Oferă-le ulterior oportunități prin care să își dezvolte aceste competențe și să își exploateze la maximum potențialul.

Ajută-i

Observă sarcinile la care au probleme membrii echipei tale și ajută-i să le rezolve. În acest mod, îți poți da seama de la început care sunt provocările cu care se confruntă fiecare dintre ei, unde au dificultăți și cum le puteți gestiona. Acest mod de a acționa te va ajuta și pe tine să îți dai seama cum funcționează celelalte piese din puzzle, astfel încât, atunci când vei fi pus în situația de a crea o strategie, vei avea o viziune de ansamblu și vei lua decizii potrivite. În plus, membrii echipei vor aprecia că au un lider care îi ajută și pe care se pot baza la nevoie.

Citește și 4 sfaturi pentru o relație echilibrată cu echipa

Nu este ușor să fii la conducerea unei echipei pentru prima dată, însă, dacă reușești să construiești o bază solidă, lucrurile pot evolua foarte armonios. Oferă timp și atenție echipei tale la început, ca să vă cunoașteți mai bine, după care uniți-vă forțele pentru a livra rezultate cât mai bune.

Sursa: Harvard Business Review France

Foto: Pixabay