5 greșeli pe care managerii le fac atunci când angajează oameni noi

5 greseli pe care managerii le fac atunci cand angajeaza oameni noi

Nimeni nu vrea să se simtă neglijat din prima zi. Și, ca șef, jucați un rol esențial în asigurarea faptului că noii angajați sunt pregătiți pentru a performa. O instruire necorespunzătoare, poate costa organizația ta o sumă mare de bani. Să nu mai vorbim de costul emoțional chinuitor pentru tine și echipa ta, atunci când intervin fluctuaţii de personal.

Având în vedere acest lucru, sunt cinci greșeli pe care șefii le fac cel mai frecvent atunci când aduc un nou membru în echipă, iar fiecare vine şi cu o soluţie.

  1. Nu îţi pregăteşti echipa pentru noul coleg

Nimănui nu-i place să fie surprins și nimănui nu-i place să fie „forțat” în sufletul altcuiva. Echipa care lucrează pentru tine este la fel de importantă ca și noii membri, iar grija faţă de ambii face diferența dintre o echipă puternică și o fluctuaţie mare de personal. Aşadar, este important ca ambele părți să se simtă bine informate înainte de prima zi de lucru a noului venit.

Soluţia:

Păstrează echipa informată în tot timpul procesului de angajare. Dacă este posibil, invită-i să se întâlnească personal cu cei doi candidați și să facă parte din procesul decizional. În acest fel, se vor simți responsabili asupra rezultatului.

O altă tactică utilă este un chestionar ușor, dar semnificativ. Pune întrebări care ajung la intereselor personale ale persoanei noi şi încearcă să afli tabieturi ce ţin de viaţa la birou. Colectează informaţii similare şi despre echipa ta și oferă aceste informații noului membru al echipei – este corect să știe cu ce se va confrunta.

  1. Nu defineşti dinamica privind raportarea directă

Este aproape imposibil să ai încredere în cineva pe care nu-l cunoști. În același mod în care tu ai încredere într-un nou angajat cu responsabilitățile, ei au încredere în tine să-i conduci către succes.

Eşti o parte foarte importantă a călătoriei lor în carieră. Ce poveste vrei să spună în viitor? Vrei să fii șeful teribil care i-a învățat tot ce nu trebuie să facă, sau cel care le-a arătat că o bună coordonare este posibilă?

Soluţia:

Organizează întâlnirile de „întâmpinare în companie” în afara biroului (sau invită-i la prânz în prima zi). Proiectează un mediu în care ambii sunteți liberi să vorbiți despre ceea ce aveți nevoie de la celălalt, pentru a avea o relație de lucru de succes.

Aceasta este o bună oportunitate de a-l întreba pe noul tău angajat ce a funcţionat şi ce nu a funcţionat în trecut, modul în care doreşte să fie coordonat, și cum nu. Aceasta este, de asemenea, o ocazie minunată pentru a-i povesti noului membru al echipei despre restul echipei și despre cultura organizaţională, pentru a răspunde la orice întrebări care se pot ivi și pentru a discuta obiectivele carierei (și cum îi poţi ajuta să le atingă).

  1. Nu stabileşti așteptări clare privind performanța

Ai angajat persoana nouă să facă anumite activităţi bazate pe experiența lor, aşadar presupui că le va face automat din prima zi.

Nimic nu poate fi mai departe de adevăr. Este esențial să articulezi în mod clar ceea ce aștepți de la ei și cum va fi măsurat succesul acestora. Dacă faci din asta o ghicitoare, toată lumea eşuează.

Soluţia:

Programează întâlniri săptămânale cu o agendă convenită, incluzând timpul necesar pentru noul angajat de a pune întrebări despre cum să lucreze cel mai bine cu o echipă nouă și cere feedback cu privire la activitatea lor. Nu numai că acest lucru te ajută pe termen lung în stabilirea și menținerea unei dinamici bune între voi doi, dar este aproape imposibil ca cineva să eșueze, pentru că nu și-ar fi înțeles rolul.

  1. Lipsa de conştientizare și planificare a unei curbe de învățare

Indiferent de succesul din trecut, o nouă poziție și o echipă, reprezintă un cu totul nou loc de muncă. Aşadar, nu te poți aștepta ca acesta să performeze imediat și să lucreze cu agilitate pe proiecte aşa cum o faci tu sau echipa ta.

Soluţia:

Crează un proces standard de învăţare şi integrare pentru a fi folosit cu fiecare nou angajat, inclusiv cu informaţii adaptate fiecărui rol specific (acest document de lucru te poate ajuta pe termen lung). Asigură-te că acesta petrece timp cu fiecare membru al echipei în parte pe parcursul primelor săptămâni și că este instruit în mod corespunzător cu privire la toate aspectele activităţii, înainte de a fi obligat să intre în lucru la foc continuu.

  1. Nu îi pregăteşti cu privire la regulamentul de ordine interioară

A se obișnui cu o nouă cultură a companiei îi poate da peste cap pe angajații noi, mai mult decât adaptarea la noul lor rol.

De exemplu, înțelegerea modului în care deciziile sunt luate în cadrul departamentelor, nu vin în mod natural pentru toată lumea. În timp ce noii angajați învață la fel de mult din a face așa cum fac prin observație, este important să îi implici în povestea companiei, în primul rând, de ce există și motivele pentru care operează aşa cum o face.

Soluţia:

O parte din noul proces de integrare pe care îl proiectezi ar trebui să includă, de asemenea, o secțiune „Cum lucrăm”. Acest lucru ar putea include totul, de la orele oficiale de lucru până la regulile de lucru de acasă. De asemenea, ar putea influența tradițiile companiei și regulile de birou nerostite.

Scopul este de a îndulci manualul angajatului și de a-i informa pe noii angajaţi în privinţa tuturor detaliilor pe care nu le vor primi de la departamentul de resurse umane. Ei vor învăța multe pe cont propriu, dar cel puțin îndreaptă-i în direcția cea bună cu lucrurile pe care le poți adresa în mod direct.

Toate aceste momente sunt responsabilitatea ta ca manager, iar neglijarea lor va duce la eșec pentru noul angajat sau pentru tine ca șef. Și, gândeste-te cât de bine te vei simţi din creşterea unui nou angajat şi îndrumarea lui pentru a deveni unul extrem de performant – totul datorită ţie!

Sursa: Themuse.com

Foto: Unsplash

Citește și De ce oamenii voştri de vânzări ar trebuie să petreacă mai mult timp cu serviciul clienți