Anul 2018 pare a fi unul interesant pentru companii, mai ales atunci când vine vorba despre inovații tehnologice. Deși tendințele care se vor contura nu vin ca o noutate, dar își vor lăsa amprenta mai mult decât în anii precedenți. De exemplu, într-un articol pentru Small Business Trends, Rieva Lesonsky menționează cinci factori care vor schimba, într-o oarecare măsură, segmentul de customer experience și CRM, în 2018.
Despre inteligența artificială am vorbit adesea și în 2017, cu diverse ocazii. Dar se pare că în 2018 începe să fie valorificat adevăratul potențial al acestei tehnologii. Lesonsky susține că, prin încorporarea unor algoritmi îmbunătățiți de machine learning și prelucrarea limbajului natural, sistemele CRM care utilizează AI vor deveni suficient de sofisticate pentru ca roboții de chat să ofere mai mult decât un simplu suport de bază pentru clienți.
Citește și: 3 modalități simple de a implementa inteligența artificială în afaceri
Și automatizarea fluxurilor de lucru devine mai sofisticată. Dacă în trecut soluțiile CRM se concentrau, în special, pe client, în 2018 acestea vor contribui tot mai mult la eficientizarea fluxurilor de lucru ale angajaților și ale proceselor de afaceri. AI va asimila modul în care angajații operaționează cu instrumentele CRM și va sugera îmbunătățiri pentru eficientizarea businessului. Cu un flux de lucru automatizat și adaptat la modul de lucru al angajaților, compania va economisi mult timp pe sarcini manuale. În cele din urmă, angajații vor putea să se dedice mai mult în ceea ce este cu adevărat important: îmbunătățirea relațiilor cu clienții.
Citește și: 20 de instrumente gratuite pentru automatizarea unui business
Tot pentru 2018 se așteaptă că AI va prelua o mare parte din ceea ce presupune analiza unui volum mare de date (big data), căutarea de tendințe, modele, comportamentele clientului și alte detalii pe care oamenii le-ar putea trece cu vederea. Drept rezultat, companiile vor avea mai multe informații care să le ajute să ofere clienților servicii mai bune, să realizeze campanii de marketing mai reușite și, în cele din urmă, să dezvolte un business de succes.
Citește și: Big Data – Strategii esențiale de gestionare a volumelor mari de date – studiu
Instrumentele de colaborare bazate pe cloud au transformat deja locul de muncă modern. În 2018, cele mai bune aplicații CRM vor facilita integrarea cu alte soluții pe care le utilizează deja afacerile. Colaborarea prin intermediul platformelor cloud de comunicaţii unificate și schimbul de informații despre interacțiunile anterioare cu clienții vor ajuta angajații să reducă din sursplusul comunicărilor și frustrările clienților.
Citește și: De ce cloud computing este ideal pentru afacerile mici
Se va îmbunătăți comunicarea cu clienții. Companiile nu sunt singurele care se confruntă cu fluxul imens de date. Și potențialii sau actualii clienți ai afacerii voastre se confruntă cu o avalanșă de informații la fiecare oră. Tocmai de aceea, pentru atragerea și retenția acestora, este important să le furnizați informațiile corecte, la momentul potrivit. În acest sens, sistemele CRM vor juca un rol foarte important anul acesta. Prin utilizarea inteligenței artificiale, soluțiile CRM vor descompune în bucăți și vor interpreta datele pentru a furniza ceea ce își doresc clienții, atunci când își doresc. Dacă ei aleg să comunice vocal, prin e-mail, chat, SMS sau social media – CRM se va asigura că dispuneți de toate datele de care aveți nevoie pentru a le răspunde.
Citește și: Radu Stănescu: Deschiderea și comunicarea cu clienții, cel mai mare atu în lansarea de noi produse
În cele din urmă, toate aceste schimbări și îmbunătățiri vor rezulta atât un serviciu mai rapid, mai bun, mai personalizat, cât și relații mai durabile cu clienții. De altfel, în secțiunea de comentarii puteți să ne spuneți pe care dintre aceste schimbări intenționați să le implementați în compania voastră sau dacă luați și altele în considerare.
Foto: geralt / pixabay.com