Despre co-creare și de ce a venit momentul să o luăm din nou în considerare

Despre co-creare si de ce a venit momentul sa o luam din nou in considerare

O să spuneți că nu e nimic nou în conceptul de co-creare. Acest principiu de lucru în customer service se folosește de câțiva ani buni și se referă la un proces de design al produselor și serviciilor în care punctele de vedere ale clienților ocupă un rol central, de la început până la sfârșit.

Într-un proiect recent pe care l-am desfășurat împreună cu o echipă de RPA, am înțeles mai bine cât de multă nevoie de colaborare încă avem în organizații și de ce una dintre soluții este abordarea de tipul co-creare.

(Robotic Process Automation – tehnologia prin care se configurează software pentru a emula și integra operațiuni efectuate de către oameni în cadrul unor sisteme digitale create în procesele de business ale organizației. De exemplu, RPA poate realiza mutarea automată de fișiere, completarea de formulare standard în procese repetitive etc.)

Echipa cu care am lucrat m-a invitat într-un spațiu special proiectat pentru a face ideile să explodeze, să se combine în cel mai fericit mod pentru a crea și deschide noi posibilități și soluții inovatoare. Imaginați-vă această încăpere generoasă și luminoasă ca un spațiu de joacă: pereții și mobilierul în culori vii, scaune, canapele și tabureți care te invită să-ți alegi cea mai potrivită postură pentru a crea, pentru a discuta în grupuri mici sau mai largi; pereți și ecrane pregătite să primească orice formă vizuală a ideilor care se nasc; bogăție de flipchart-uri, markere și culori cu care să surprinzi problema și să desenezi soluția. Un fel de paradis al design-ului în care sunt invitați laolaltă oameni din cel puțin două organizații, din diverse departamente și, bineînțeles, un paradis în care clientul și furnizorul creează cot la cot, ca și când ar face parte din aceeași echipă.

Spațiul acesta fluid și generos mi-a arătat mai bine care sunt încă problemele colaborării în organizațiile noastre și în afara lor, de ce încă nu gândim sinergic și nu reușim să ne împletim ideile cu cele ale clienților și ale altor parteneri externi ai organizației – în ciuda multor ani în care politica birourilor deschise ”open space” s-a generalizat.